قشم یکی از ظرفیت های مهم شیلاتی کشور است

مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: صید و صیادی در شهرستان قشم از دیرباز جایگاه ویژه ای داشته است و خوشبختانه شیلات هرمزگان در این شهرستان توانسته همگام با پیشرفت در بخش آبزی پروری، فعالیت‌های صید و صیادی در قشم را نیز ارتقا دهد.

رضا عباسپور نادری صبح امروز (۳۰ اردیبهشت ماه) در خصوص بازدیدش از کارخانه ماهی خشک‌کنی در قشم، با بیان اینکه قشم یکی از ظرفیت های مهم شیلاتی کشور به ویژه در حوزه صید و صیادی است، افزود: این کارخانه ماهی یکی از مراکز در تکمیل زنجیره ارزش صید و ایجاد ارزش افزوده صید است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی اظهار کرد: در این کارخانه ماهی صید شده متوتا که ماهی های ریزی است پس از عمل آوری و خشک شدن با ارزش افزوده مناسب به بازار های داخلی و خارجی صادر می شود که یکی از زنجیره های مهم ارزش افزوده صید است.

عباسپور ادامه داد: در این کارخانه ماهی متوتا خشک بسته بندی شده، میگوی خشک بسته بندی شده تولید می شود.

عباس پور نادری تصریح کرد: ماهی مورد استفاده در این محصولات ماهی متوتا است که در کشورهای شرق آسیا مانند سریالنکا و ژاپن از بازار بسیار خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیان اینکه صید و صیادی در شهرستان قشم از دیرباز جایگاه ویژه ای داشته است و خوشبختانه شیلات هرمزگان در این شهرستان توانسته همگام با پیشرفت در بخش آبزی پروری، فعالیت‌های صید و صیادی در قشم را نیز ارتقا دهد، عنوان کرد: فعالیت ۱۴ تعاونی صیادی، فعالیت چهار بندر صیادی، فعالیت بالغ بر ۲۰ مرکز تخلیه صید و تنوع بالای گونه‌ای که منجر به روش‌های صید مختلف در صیدگاه های متعددی شده است، تنها بخشی از فعالیتهای حوزه صید و صیادی شیلات در شهرستان قشم است.

مدیر کل امور صید و صیادی سازمان‌ شیلات ایران اعلام کرد: اعلام کرد: این شهرستان همچنین با برخورداری از رتبه اول صید ساردین ماهیان توانسته سالانه حدود ۷۰ هزار تن صید سطح زیانِ ریز، حدود ۱۰ هزار تن سطح زیانِ درشت و همچنین صید قابل توجهی از  میگو و سایر آبزیان داشته باشد.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: آبزیان مورد نظر شامل ماهی و میگوی خشک شده به روش صنعتی و بسته بندی شده است که در گذشته خشک کردن این محصولات به صورت سنتی و در معرض نور آفتاب، میزان خشک شدن محصول حدود ۵۰ درصد صورت می‌گرفت که علاوه بر پایین آمدن ارزش غذایی آلودگی‌های محیطی نیز باعث پایین آمدن کیفیت آن می‌شد و اکثرا به عنوان کود مورد استفاده قرار می‌گرفت.

جوانمرد تصریح کرد: در این کارخانه به روش صنعتی، علاوه بر حفظ ارزش غذایی بالای این محصولات و به حداقل رساندن میزان آلودگی محصول تولید شده با میزان خشک شدن تا ۸۰ درصد  و باالاتر میسر است.

وی افزود: مزایای بهداشتی، بهبود سلامت،کاهش وزن، تقویت دندان و استخوان با توجه به میزان بالای کلسیم، ارزش غذایی بسیار بالا، سلامت پوست، سلامت چشم و غیره از جمله مزایای این ماهی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خارج سازی ۸۵ درصد از کالا‌های متروکۀ انبار‌های بندر بوشهر

ی اردیبهشت ۳۱ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالسعید عباسی با اشاره به بهبود وضعیت کالا‌های متروکه در بندر بوشهر اظهار کرد: این کالا‌ها شامل خودرو، ماشین آلات سنگین، کالای عمومی و کالای کانتینری بوده که خروج آن‌ها از بندر باعث آزادسازی محوطه‌ها، انبار‌ها و در نتیجه امکان ارائه خدمات بهتر و […]