توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب

به گزارش مانا به  نقل  از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ داود دانش جعفری در جلسه‌ای که در خصوص هماهنگی در راستای توسعه ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد، ضمن تشریح فرصت‌های توسعه همکاری‌های تجاری ایران و روسیه و در رابطه با برخی از مهم‌ترین زمینه‌های این همکاری مباحثی را مطرح و راهکار‌هایی را ارائه داد.

وی ضمن اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کشور در سطح بین‌المللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ارتباطات حمل‌و‌نقلی بین‌المللی با توسعه ناوگان و سرعت-بخشیدن به پیشرفت برنامه‌های توسعه‌ای و نگاه به جایگاه حمل‌و‌نقل ترکیبی، همزمان در سایر زمینه‌ها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل‌و‌نقل کشور در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌و‌نقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را در راستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مد نظر دارد.

شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب بخش عمده‌ای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیت‌ها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش کانتینرهای مفقودی در سال ۲۰۲۲

س خرداد ۲ , ۱۴۰۲
  به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از container-news؛ بر‌اساس گزارش شورای جهانی کانتینر (WSC) در سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد ۶۶۱ کانتینر در دریا مفقود شده  که نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش نشان می‌دهد. پایین آمدن کانتینر‌های مفقودی در دریا طی سال ۲۰۲۲ میلادی با استقبال ذی‌نفعان  صنعت […]