توقیف شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

توقیف شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

 

سرهنگ منصور رضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران پایگاه دریابانی ماهشهر در نتیجه ساعت‌‎ها کار اطلاعاتی، از قصد قاچاقچیان برای خروج محموله سوخت در آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس آگاه شدند و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مأموران دریابانی با اعزام به موقع به محل و درعملیاتی غافلگیرانه موفق شدند یک فروند شناور صیادی را هنگام خروج از آب‌های داخلی کشور متوقف کنند.

سرهنگ رضا عزیزی افزود: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور، مقدار هفت هزار لیتر سوخت (گازوییل) قاچاق که در مخازن شناور جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه گفت: در این ارتباط سه متهم به قاچاق سوخت بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی گفت: سوخت مکشوفه قاچاق پس از تنظیم صورتجلسه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد و شناور صیادی نیز به یکی از پایگاه‌های دریابانی هدایت شد.

سرهنگ رضا عزیزی به شناور‌های صیادی که به بهانه فعالیت تجاری اقدام به سوخت‌گیری و روانه دریا می‌شوند تا سوخت قاچاق را به دلالان بفروشند هشدار داد و افزود: دریابانی با مسأله قاچاق سوخت از مرز‌های دریایی کشور مقابله خواهد کرد.

در سال جاری مأموران دریابانی خوزستان دستِ کم ۱۱ فروند شناور صیادی، باری و تجاری حامل بیش از ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را توقیف کردند.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر سواحل دریایی، رودخانه‌ای و آبراهی در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی ستاد ساماندهی سواحل مازندران جهت استقبال از گردشگران تابستانی/ شناسایی ۵۳۷ نقطه خطر آفرین شنا در سواحل مازندران

ش خرداد ۶ , ۱۴۰۲
  مهران حسنی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با هدف آمادگی دستگاه های مختلف استان جهت استقبال از گردشگران تابستانی، امروز برگزار شد. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران ادامه داد: با توجه به گرم شدن شرایط […]