آمادگی ستاد ساماندهی سواحل مازندران جهت استقبال از گردشگران تابستانی/ شناسایی ۵۳۷ نقطه خطر آفرین شنا در سواحل مازندران

 

آمادگی ستاد ساماندهی سواحل مازندران جهت استقبال از گردشگران تابستانی/ شناسایی ۵۳۷ نقطه خطر آفرین شنا در سواحل مازندران

مهران حسنی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با هدف آمادگی دستگاه های مختلف استان جهت استقبال از گردشگران تابستانی، امروز برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران ادامه داد: با توجه به گرم شدن شرایط آب و هوایی در سراسر کشور، انتظار می رود به زودی شاهد ورود حجم زیادی از گردشگران به سمت سواحل و دریای خزر باشیم.

وی افزود: طی جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان که امروز برگزار شد، تصمیمات مهمی درخصوص چگونگی ارائه بهترین خدمات گردشگری به مسافران ورودی به سواحل اخذ شد.

وی با اشاره به گستردگی نوار ساحلی استان و فعالیت تعداد زیادی از ایستگاه های تفریحات دریایی بیان داشت: طی جلسه مذکور مقرر شد هر چه سریعتر اقدامات لازم جهت ساماندهی این کلوپ‌ها و نیز شناورهای تفریحی فعال از جمله قایق‌ها و جت اسکی‌ها صورت گیرد.

این مقام مسئول در استان مازندران عنوان کرد: همچنین مباحث فرهنگی در خصوص چگونگی اجرای تفریحات دریایی و ساحلی در نوار ساحلی مازندران از دیگر مواردی بود که طی جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کمیته پیشگیری از غریق امسال توسط جمعیت هلال احمر استان و با همکاری هیئت نجات غریق و غواصی استان مدیریت می‌شود، گفت: بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر استان، امسال ۵۳۷ نقطه خطر آفرین در استان شناسایی شده است.

حسنی تأکید کرد: در راستای امداد و نجات احتمالی گردشگران، ناجیان غریق علاوه بر طرح‌های ساماندهی دریا در نقاط خطر‌آفرینِ شناسایی شده نیز مستقر خواهند شد.

وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص ساماندهی اقامت گردشگران در سواحل استان نیز گفت: در حال حاضر ۳۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در جذب گردشگران ورودی به سواحل جهت اقامت دارند.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی از جمله پرمخاطب‌ترین تاسیسات گردشگری استان به‌شمار می‌آید که بسته به محل قرارگیری و جاذبه‌های اطراف آن از تنوع خدمات گردشگری هم برخوردارند.

حسنی تصریح کرد: مسأله آموزش مقوله مهمی است که در اداره اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید به آن توجه کرد چراکه این موضوع تاثیر مستقیم بر کیفیت اقامت مسافران در این فضاهای گردشگری دارد.

این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: ارائه خدمات متنوع و استاندارد، حفظ و رعایت ارزش‌های بومی و سنتی و رفتارهای اصیل، جذابیت بیشتری برای گردشگران دارد و به محض اینکه مهمان قبلی مکان را ترک کند، این اقامتگاه و این روستا را به میهمان بعدی معرفی‌ می‌کند و در واقع این شیوه اثر بخش‌ترین نوع تبلیغ برای یک مجموعه گردشگری است.

حسنی یادآور شد: ویلاهای مجاز و هتل‌های فعال در شهرستان های ساحلی نیز خدمات اقامتی به گردشگران ارائه خواهند داد؛ ضمن اینکه نظارت بر عملکرد آنها همواره توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صورت خواهد گرفت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ادامه بررسی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت

ش خرداد ۶ , ۱۴۰۲
به گزارش بازار، محمد باقرذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به پیشنهاد انتخاب یک شهر ساحلی به عنوان پایتخت اقتصادی کشور که در صحن مجمع، مطرح شده است گفت: ایجاد قطب‌های اقتصادی در سواحل به عنوان محور و پیشران توسعه دریامحور در یکی از بندهای سیاست‌های کلی آمده […]