نجات ۵ خدمه موتورلنج در مسیر دبی به دیّر

نجات ۵ خدمه موتورلنج در مسیر دبی - دیّر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی نسب با اشاره به متلاطم بودن خلیج فارس و غرق یک شناور لنج تجاری در مسیر دریایی دوبی به دیّر اظهار داشت:  پیرو اعلام اضطرار لنج غرقی به مرکز مخابرات دریایی کنگان مبنی بر آبگرفتگی شدید و خطر غرق شناور، ناجی ۸ به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور ناجی ۸ پس از رسیدن به منطقه اعلام کرد موتورلنج در حوضچه ساروج غرق شده و اثری از خدمه آن نیست که در همین راستا براساس الگوی مشخص شده عملیات جستجو برای یافتن خدمه لنج آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پس از گذشت ۲۵ دقیقه خدمه موتور لنج توسط شناور ناجی پیدا و عملیات نجات ۵ خدمه موتور لنج آغاز شد.

شکیبی‌نسب افزود: شناور ناجی پس از نجات پنج نفر خدمۀ لنج غرق شده آن‌ها را سالم به اسکله بندر دیّر انتقال داد.

وی تصریح کرد: از دریانوردان انتظار می‌رود در راستای حفاظت جان خود از رفتن به دریا در شرایط اضطرار اجتناب کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۵۵۰ ارتباط حاصل کنند تا نسبت به امدادرسانی به آنان اقدام شود.

وی یادآور شد: با تجهیز شناور‌های ناجی استان بوشهر به تلفن ماهواره‌ای ثریا ارتباط با این شناور‌ها به میزان چشمگیری تسهیل شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شاخص بالتیک هفته گذشته به زیان کشتی‌های فله خشک رقم خورد

ی خرداد ۷ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ در هفته‌ای که گذشت شاخص اصلی حمل‌و‌نقل فله خشک ۱۵.۳ درصد کاهش یافت که بیشترین اُفت هفتگی را از ۲۰ ژانویه تا‌کنون رقم زد. براساس این گزارش شاخص کشتی‌های پاناماکس با ۳.۵ درصد کاهش به ۱۱۷۲ رسید و شاخص کشتی‌های کیپ‌سایز با […]