راه اندازی سرویس مستقیم کشتیرانی برای حمل کانتینر بین پاکستان و روسیه

به گزارش مانا، این سرویس جدید نتیجه توافق بین شرکت Pak Shaheen (Private) Limited پاکستان و Neco Line روسیه است.
«عبدالله قیصر» مدیر عامل شرکت “پاک شاهین”، در این رابطه به اکسپرس تریبیون گفت: اولین کشتی به نام “کریستال” از سنت پترزبورگ روسیه حرکت و پس از عبور از کانال سوئز، دریای سرخ و اقیانوس هند، در بندر کراچی پهلو می‌گیرد.
 وی گفت: راه اندازی این سرویس حمل دریایی مستقیم بین بنادر پاکستان و روسیه، به دو کشور برای استفاده از فرصت‌های تجاری موجود کمک می‌کند، تجارت متقابل را افزایش می‌دهد و به نفع صادرکنندگان پاکستانی عمل می‌کند.
 پیش از این، صادرات کالا به روسیه به طور غیر‌مستقیم و از طریق بنادر ترانشیپی زمان زیادی را تلف می کرد، اما اکنون حمل‌و‌نقل مستقیم به صادرکنندگان پاکستانی کمک می‌کند تا با استفاده از کاهش زمان حمل (ترانزیت تایم)، مقدار محمولات ارسالی خود را افزایش دهند.
 وی افزود: تأخیر در تحویل محصولات پاکستانی به بازار روسیه به نفع کشورهای رقیب بود.
 او همچنین خاطرنشان کرد: انتقال میوه پاکستان به روسیه از طریق کشورهای ثالث بیش از ۵۰ روز طول می‌کشد در حالی‌که اکنون از طریق این سرویس مستقیم، اینگونه محموله‌های صادراتی  ظرف ۱۹ تا ۲۴ روز به مقصد می‌رسند.
 وی گفت: در روسیه تقاضای زیادی برای محصولات پاکستانی وجود دارد که با باز شدن مسیر مستقیم حمل دریایی، رقابت پذیری آنها افزایش می‌یابد.
منبع:tribune.com.pk

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پهلوگیری کشتی حامل بیش از ۷۱ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی

ی خرداد ۷ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پهلودهی یک فروند کشتی و تخلیه محموله ۷۱ هزار و ۵۰۰ تنی گندم در اسکله شماره ۱۴ بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: دو فروند کشتی دیگر هر یک به تناژ ۶۶ هزار تن در لنگرگاه بندرعباس مستقر […]