سند جامع همکاری‌های ایران و عمان نهایی می‌شود

سند جامع همکاری‌های ایران و عمان نهایی می‌شود

به گزارش مانا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای عمانی خود با اشاره به جایگاه ممتاز عمان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش عمان در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی همواره مثبت و سازنده بوده است.

وی در توضیح گفت‌وگوهای رؤسای دو کشور در تهران اظهار داشت: این گفت‌وگوها در خصوص مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بود که در چارچوب آن در خصوص تقویت خطوط کشتیرانی بین دو کشور و فعال‌سازی ظرفیت بنادر تاکید شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر سفر سال گذشته رئیسی به عمان و امضای ۱۳ سند همکاری در جریان این سفر که منجر به افزایش دو برابری حجم تبادلات تجاری بین دو کشور شد، تصریح کرد: در پی دیدار روز جاری نیز رؤسای دو کشور چهار سند دیگر بین وزرای ذی ربط به امضا رسید.

در ادامه این نشست خبری، بدر بن حمد البوسعیدی با اشاره به اینکه سفر کنونی سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان به تهران بیانگر امتداد و عمق روابط تاریخی و ممتاز بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: این سفر مرحله جدیدی را در روابط بین دو کشور پی ریزی و ما را برای فعالیت‌های پر ثمر جدید آماده می‌کند.

وی ادامه داد: مذاکرات بین سلطان عمان و رئیسی بیانگر روح مثبت حاکم بر روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها است.

وزیر امور خارجه عمان با اشاره به همکاری‌های مورد اشاره امیرعبداللهیان بین دو کشور ابراز  داشت: علاوه بر آنچه گفته شد ما در زمینه گردشگری سلامت، امنیت غذایی، صنایع تبدیلی، انرژی تجدیدپذیر و همچنین ارتباط مستقیم بنادر دو کشور و تقویت کشتیرانی و بسیاری از موضوعات دیگر صحبت کردیم.

به گفته بدر بن حمد البوسعیدی، سلطان عمان در دیدار کنونی‌شان نسبت به اهمیت رویکردهای بسیار مثبت رئیس‌جمهور ایران مبنی بر تقویت و توسعه روابط ایران با همسایگان تاکید کرد.

وی افزود: ما هم باور داریم روابط نزدیک همسایگان با جمهوری اسلامی ایران امنیت، ثبات و رفاه را به همراه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه هدف از رایزنی‌های مستمر یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز جهت برطرف کردن چالش‌های فرارو است، عنوان کرد: سند جامع راهبردی بین دو کشور که در برگیرنده موضوعات مورد اهتمام دو طرف است را نهایی خواهیم کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار زرد دریایی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

د خرداد ۸ , ۱۴۰۲
محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس، مناطق آبراهی و ساحلی خوزستان به علت عبور یک سامانه ضعیف و متعاقب آن وزش باد، مواج و متلاطم هستند. وی گفت: انتظار می‌رود ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل تا […]