توقیف ۱۷ شناور صیادی در حال صید به روش ترال در مناطق ساحلی خوزستان

توقیف ۱۷ شناور صیادی در حال صید به روش ترال در مناطق ساحلی خوزستان

کامران شریفی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ۲۲ نفر از خدمه این شناور‌ها نیز بازداشت و به مراجع قضایی خوزستان معرفی شدند.
وی گفت: چهارهزار و ۲۴۰ کیلوگرم انواع ماهی و میگو و ۱۷ دستگاه ترال از این شناور‌ها کشف و ضبط شد.
سرپرست یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات خوزستان با تأکید بر اینکه صید به روش ترال در زیستگاه‌ها و صیادگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به طور کامل ممنوع است و با صیادان متخلف برخورد قانونی می‌شود افزود: صید به روش ترال به نابودی گونه‌های باارزش آبزی منجر می‌شود افزود: برخی از گونه‌های آبزی دریایی در خلیج فارس به علت صید غیرمجاز و استفاده از روش‌های غیرقانونی رو به انقراض رفته‌اند.

وی روند کاهشی میزان صید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس را از پیامد‌های صید به روش ترال بیان کرد و افزود: یگان حفاظت از منابع آبزیان دریایی با تخلفات صید و صیادی با هدف صیانت از ذخایر آبزیان برخورد قانونی می‌کند.

سنگینی ناوگان صید و صیادی، ورود شناور‌های بیگانه به محدوده صیادگاه‌های داخلی، فعالیت شناور‌های غیرمجاز و فاقد پروانه، صید در فصل ممنوعیت و استفاده از صید ترال از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

سالانه حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تلاش گرجستان برای احیای بندر آناکلیا

س خرداد ۹ , ۱۴۰۲
مانا: بندر دریای عمیق آناکلیا از نظر راهبردی و اقتصادی برای گرجستان و کل قفقاز جنوبی یک سرمایه بسیار مهم محسوب می‌شود. البته اهمیت این بندر پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین و احیای پروژه مسیر ترانزیتی کریدور میانی افزایش یافت. در همین راستا، سفرهای متوالی «ایراکلی غریباشویلی» به […]