تامین مالی۲۶ میلیون دلاری بندر الکساندروپولیس یونان

به گزارش گروه بین­الملل مانا به نقل از فلت­مون؛ صندوق توسعه دارایی یونان (HRADF) اعلام کرده است که این سرمایه­گذاری­ها به توسعه و بهبود بندر الکساندروپولیس کمک خواهد کرد و می‌تواند منجر به ارتقاء رشد اقتصادی و افزایش تجارت در سطح بین‌المللی شود.

مبلغ حاضر در خصوص ارتقای امکانات و زیرساخت­های بندر و تبدیل آن به هاب انرژی منطقه­ای به کار گرفته خواهد شد.

بر اساس گزارش نقل شده از فلت­مون بندر الکساندروپولیس در آستانه تبدیل شدن به یک نقطه ورودی مهم برای واردات انرژی اروپا خواهد بود. شرکت انرژی Gastrade، در حال ساخت یک واحد گاز مایع در نزدیکی شهر الکساندروپولیس است که قرار است در آینده به عنوان یک مرکز ذخیره­سازی و حمل­و­نقل گاز طبیعی مایع (LNG) به اروپا خدمت کند.

انتظار می­رود این توسعه برای یونان و بلغارستان مثمرثمر باشد چراکه این دو کشور به دنبال احیای یک خط لوله برای انتقال نفت خام از بندر الکساندروپلیس به بندر بورگاس در دریای سیاه بلغارستان هستند.

همانطور که از سوی صندوق توسعه دارایی یونان اعلام شده، بودجه اتحادیه اروپا می­تواند در زمینه فعالیت­های لایروبی و ساخت زیرساخت­های جاده­ای نقش قابل توجهی ایفا کند.

بندر الکساندروپلیس که در نزدیکی بلغارستان و ترکیه قرار دارد، در گذشته توسط ارتش ایالات متحده درخصوص تخلیه مهمات و انتقال آنها به جناح غربی ائتلاف غربی ناتو استفاده می­شد.

در نوامبر سال گذشته، دولت آتن اقدام به لغو فروش ۶۷ درصد سهام الکساندروپلیس با توجه به استراتژی بندر و جایگاه ژئوپلیتیکی و اهمیت انرژی برای کشور نمود و تاکید کرد که این بندر درحال حاضر بایستی تحت کنترل دولت یونان باقی بماند. صندوق توسعه دارایی یونان در آن زمان اظهار داشت که با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین، این بندر به عنوان تسهیل کننده تسلیحات ارزش بیشتری پیدا کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زنجیره ارزش ماهی و میگوی پرورشی در استان بوشهر در آستانه تکمیل شدن

چ خرداد ۱۰ , ۱۴۰۲
احمد محمدی زاده در حاشیه بازدید از طرح‌های آبزی‌پروری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال ” مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری شده و دولت سیزدهم و رئیس جمهور نیز تاکید فراوانی بر افزایش تولید دارند. وی افزود: طرح‌های […]