تولید ۱۸ تُن ریزجلبک در استان بوشهر

تولید ۱۸ تُن ریزجلبک در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی با بیان اینکه پرورش ریزجلبک در استان بوشهر در سال‌های اخیر رونق یافته و در حال توسعه است اظهار داشت: تولید ۴۰ تُن ریز جلبک اسپرولینا امسال در این استان هدف‌گذاری شده است و این درحالی است که سال قبل ۱۸ تُن این محصول تولید شد.

وی با بیان اینکه به‌زودی از یک واحد تولیدی دیگر این محصول در استان بهره‌برداری می‌شود افزود: چندین طرح جدید تولید جلبک نیز در استان بوشهر اکنون در مرحله دریافت مجوز قرار دارند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: باتوجه به اینکه پرورش و بهره‌برداری از این ریزجلبک‌ها در کشور در مسیر رو به رشد قرار گرفته اداره کل شیلات استان نیز به‌زودی پرورش ماکرو جلبک‌ها را عملیاتی می‌کند.

امینی ادامه داد: با توجه به تقاضای بالای بازار مصرف و نیاز به حداقل هزینه برای کشت آن، می‌توان به پرورش آن به عنوان شغلی پردرآمد نگاه کرد.

وی با اشاره به استفاده شرکت‌های داروسازی، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی از جلبک‌های تولیدی خاطر نشان کرد: جلبک امروزه به صورت تجاری در سیستم‌های کشت بزرگ در آب‌وهوای مختلف حتی گرمسیری برای مصارف انسانی و حیوانی کشت داده می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: در کشور‌های در حال توسعه، از آن به عنوان منبع بالقوه غذا، دارو و سوخت استفاده می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۸ کشور آسیایی تجارت کانتینری با آمریکا را ۲۵ در‌صد کاهش دادند

چ خرداد ۱۷ , ۱۴۰۲
  به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر‌نیوز؛ براساس آمار‌های منتشر شده صادرات کالا به آمریکا از طریق دریا طی هشت ماه گذشته روند نزولی داشته است. از سوی دیگر مرکز دریانوردی ژاپن  نیز اعلام کرد: صادرات کالا از طریق ۱۸ کشور آسیایی به آمریکا در ماه آوریل […]