۱۸ کشور آسیایی تجارت کانتینری با آمریکا را ۲۵ در‌صد کاهش دادند

۱۸ کشور آسیایی تجارت کانتینری با آمریکا را ۲۵ در‌صد کاهش دادند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر‌نیوز؛ براساس آمار‌های منتشر شده صادرات کالا به آمریکا از طریق دریا طی هشت ماه گذشته روند نزولی داشته است.

از سوی دیگر مرکز دریانوردی ژاپن  نیز اعلام کرد: صادرات کالا از طریق ۱۸ کشور آسیایی به آمریکا در ماه آوریل ۲۰۲۳ میلادی با ۱۷.۹ درصد کاهش به یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۸۹ teu رسید.

این گزارش حاکی است: در ماه آوریل تجارت آسیا – آمریکا با کاهش ۶۲.۹ درصدی صادرات سبزیجات، غلات، میوه، دانه‌های روغنی، چای و …، ۳۰ درصدی اسباب بازی و کالا‌های ورزشی و ۲۸ درصدی محصولات نساجی مواجه شد.

در پایان این گزارش آمده است: علت کاهش صادرات آسیا به اروپا صادرات کالا در بین کشور‌های آسیایی از یک سو و افزایش تجارت با روسیه و به صرفه نبودن صادرات به آمریکا از سوی دیگر است؛ زیرا تجارت درون کشور‌های آسیایی در حال حاضر با تقاضای بهتر و انعطاف پذیری بیشتر، سود مناسب‌تری عاید اپراتور‌ها و مالکان کشتی می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف ۳۲ میلیارد ریال کالای قاچاق از ۲ شناور در بندر عسلویه

چ خرداد ۱۷ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ غلامرضا محقق با اشاره به رصد شبانه‌روزی شناور‌ها در مرز دریایی خلیج فارس، بنادر و نوار ساحلی شهرستان‌های عسلویه و کنگان اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از رونق تولید داخلی و تشدید برخورد با قاچاقچیان کالا، مأموران دریابانی با […]