پیام دبیرکل آیمو به مناسبت روز جهانی دریانورد/ سهم دریانوردان در ایمنی کشتی­‌ها و حفاظت از محیط زیست دریایی

پیام دبیرکل آیمو به مناسبت روز جهانی دریانورد/ سهم دریانوردان در ایمنی کشتی­‌ها و حفاظت از محیط زیست دریایی

 

به گزارش مانا؛ متن کامل پیام «کی‌تاک لیم» به شرح ذیل است:

 یک بار دیگر، روز بین­‌المللی دریانورد را در ۲۵ ژوئن جشن می‌­گیریم. امسال ما سهم دریانوردان در ایمنی کشتی­‌ها و حفاظت از محیط زیست دریایی را برجسته می­‌کنیم.

هر روز، صد‌ها هزار نفر از دریانوردان شاغل بر روی کشتی‌­ها، نقش حیاتی در تجارت جهانی، حمل­‌ونقل بار و اطمینان از رسیدن ایمن مسافران به مقصد دارند.

از آنجایی‌که حوزه دریانوردی مستمراً در جهت سازگاری بیشتر با محیط زیست و پایداری کشتیرانی فعالیت می­‌کند، دریانوردان نقش مهم فزاینده­‌ای در کمک به حفظ بهروزی و سلامتی اقیانوس­ها و سیاره ما ایفا می­‌کنند.

هر روزه در دریا، دریانوردان با اجرای قواعد مربوط به زباله­‌ها، فاضلاب‌ها و جلوگیری از آلودگی هوا، به اجرای معاهدات مرتبط با محیط زیست سازمان بین­‌المللی دریانوردی کمک می­‌کنند.

امسال و در حالی‌که پنجاهمین سالگرد تصویب سند اصلی زیست محیطی سازمان بین‌­المللی دریانوردی، یعنی کنوانسیون مارپول را جشن می­‌گیریم؛ این امر موجب تجدید تعهد راسخ ما نسبت به حفظ محیط زیست می‌­باشد که خود، بیانگر ارتباط موضوع با نقش دریانوردان در این حوزه است.

از آنجایی­‌که صنعت کشتیرانی، حمایت خود را از تلاش­های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب ­وهوایی، با حرکت به سمت کربن­‌زدایی، سرعت می‌­بخشد؛ گفتار و کردار دریانوردان برای حصول اطمینان از انتقال تدریجی به سمت آینده‌­ای عاری از کربن، سرنوشت‌­ساز است.

همه این­ها برای محافظت از اقیانوس­های ارزشمند ما است که خون حیات­‌بخش سیاره ما محسوب می‌­شود.

دریانوردان عزیز.

از شما دعوت می­‌کنیم، آنچه را که هنگام حضور در دریا می­‌بینید، تجهیزاتی را که برای حفاظت از محیط زیست می­‌بینید و آموزش­های ویژه‌­ای را که دریافت کرده­‌اید، در شبکه‌­های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به ما نشان دهید و بگویید، چگونه از اقیانوس و سیاره ما محافظت می­‌کنید.

ما از همه دعوت می­‌کنیم، از هشتگ Oceans Worth Protecting‌# استفاده کنند.

چه خودتان دریانورد باشید و چه در حال ادای احترام به آن‌ها هستید، ما مشتاقانه منتظر دیدن عکس­ها و خواندن نظرات شما هستیم. اکنون تنها کلامی که برای من خطاب به شما باقی ماند، تبریک روز بین­‌المللی دریانورد در سال ۲۰۲۳ میلادی است.

شایان ذکر است؛ هر ساله و به مناسبت روز جهانی دریانورد مراسم­‌های متعددی در چهار گوشه جهان در گرامیداشت این روز برگزار می­‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی کانتینری به سوریه

چ خرداد ۱۷ , ۱۴۰۲
چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ از دیگر رسانه‌ها گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه‌اندازی خط منظم کانتینری جهت حمل بار به مقصد سوریه و بالعکس کرده است. به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس تلاش برای راه‌اندازی خط منظم […]