رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت کالا از بندر دیّر

رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت کالا از بندر دیّر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، راحله پورمحمد در جریان بازدید معاون اقتصادی وزیر کشور از بندر دیر با بیان اینکه طرح‌های زیرساختی در بندر دیّر اجرایی شده است اظهار داشت: پروژه احداث ۴ پست اسکله رمپ از آبان سال گذشته عملیاتی شده و اکنون با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است.

وی از افتتاح ۵۰ درصد این پروژه‌ها در سال جاری خبر داد و بیان کرد: از مجموع این ۴ پست اسکله رمپ بندر دیّر ۲ اسکله آن در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیّر یادآور شد: اجرای پروژه محوطه سازی به مساحت سه هکتار از پروژه‌های ارزشمند بندر دیّر است که در تسهیل فعالیت‌های تخلیه و بارگیری نقش قابل توجهی ایفا کرده است.

پورمحمد از افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت کالا در دو ماه نخست امسال از بندر دیّر خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان ترانزیت کالا از بندر دیّر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در دو ماهه امسال همچنین ۴۳ هزار و ۷۴۶ تُن کالا در بندر دیّر تخلیه و بارگیری شد که با توسعه زیرساخت‌ها انتظار می‌رود تا پایان سال شاهد رشد قابل توجه میزان تخلیه و بارگیری در مقایسه با سال ۱۴۰۱ باشیم.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیّر تصریح کرد: در این بندر به عنوان کانون صادرات به کشور قطر تسهیلات ویژه‌ای برای تجار و بازرگانان پیش‌بینی شده است که امیدواریم در سایه این حمایت شاهد ارتقا روزافزون عملکرد بندر دیّر باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر مقام در هرمزگان به عنوان روستای جهانی گردشگری ثبت می‌شود

پ خرداد ۱۸ , ۱۴۰۲
  محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سازمان جهانی گردشگری هرساله بهترین دهکده‌های گردشگری را با هدف حفظ مکان‌های منحصربه‌فرد روستایی، میراث و ارزش‌های آن‌ها و درعین حال ترویج گردشگری به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش تمرکز جمعیت انتخاب می‌کند. مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی […]