بندر مقام در هرمزگان به عنوان روستای جهانی گردشگری ثبت می‌شود

بندر مقام در هرمزگان به عنوان روستای جهانی گردشگری ثبت می‌شود

 

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سازمان جهانی گردشگری هرساله بهترین دهکده‌های گردشگری را با هدف حفظ مکان‌های منحصربه‌فرد روستایی، میراث و ارزش‌های آن‌ها و درعین حال ترویج گردشگری به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش تمرکز جمعیت انتخاب می‌کند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: در همین راستا در سفر اخیر مدیر کل دفتر توسعه گردشگری کشور به استان هرمزگان و طی بازدید از جاذبه‌های گردشگری در بندر مقام، مقرر شد این بندر به عنوان روستای جهانی گردشگری معرفی و ثبت جهانی شود.

وی با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه بندر مقام بتواند این عنوان را کسب کند، خاطرنشان ساخت: روستای ساحلی مقام به دلیل دارا بودن معیار‌های لازم به‌عنوان یکی از گزینه‌های ایران برای معرفی به سازمان جهانی گردشگری انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه دارا بودن جاذبه‌های تاریخ فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی و صنایع‌دستی از معیار‌های انتخاب روستا‌های جهانی گردشگری است، افزود: محوریت اقتصادی روستا بر پایه گردشگری، همکاری مردم روستا در روند توسعه و دارا بودن امکانات اولیه برای ورود گردشگر از دیگر معیار‌های انتخاب این روستا بوده است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، نزدیکی به جزیره شیدور، وجود ساحل مکسر، گردنه عشاق، پارک ساحلی و قلعه مغویه از جمله جذابیت‌های بندر مقام محسوب می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اقتصـاد دریا محور گنج پنهان هرمزگان

پ خرداد ۱۸ , ۱۴۰۲
بازار؛ حسین روحی: مناطق ساحلی در جهان به عنوان بستری مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی به حساب می‌آید. به عبارتی گستره‌های آبی از عناصر مهم قدرت سیاسی و اقتصادی کشورها محسوب می‌شود. ایران ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی جنوبی و شمالی را در اختیار دارد. حدود ۴۰ درصد مرزهای […]