فراهم شدن تردد کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۵۰ هزار تن در بندر بوشهر

فراهم شدن تردد کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۵۰ هزار تن در بندر بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالکریم جمیری یکی از ظرفیت‌های مهم بندر بوشهر را فعالیت تجاری، تخلیه و بارگیری کالا دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده عمق کانال دسترسی بندر بوشهر تا ۱۰.۵ متر افزایش یافت و امکان تردد کشتی‌های ۳۰ هزار تنی فراهم شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای افزایش عمق حوضچه بندر بوشهر تا ۱۴ متر تصریح کرد: با توجه به تصویب و عملیاتی شدن بندر آزاد تجاری بوشهر، یکی از نیاز‌های مهم بندر آزاد بوشهر تردد کشتی‌های پهن پیکر است که باید با افزایش عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر این مهم محقق می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به نیاز بندر آزاد تجاری بوشهر برای تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی اجرایی شدن این مهم در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن طرح مطالعاتی افزایش عمق بندر بوشهر و لایروبی آن خبر داد و اضافه کرد: امید می‌رود با افزایش عمق حوضچه بندر بوشهر زمینه تردد کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۵۰ هزار تن فراهم شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاکید استاندار خوزستان بر استفاده صنایع پتروشیمی و فولاد از آب خلیج فارس

ش خرداد ۲۰ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر علی‌اکبر حسینی محراب در نشست شورای حفاظت کیفی کارون افزود: صنایع استان از آب خلیج‌فارس و دستگاه‌های آب شیرین‌کن برای فعالیت تولیدی خود بهره ببرند و در این خصوص نباید کوتاهی صورت گیرد. وی بیان کرد: صنایع باید در استفاده از آب خلیج‌فارس و شیرین […]