تاکید استاندار خوزستان بر استفاده صنایع پتروشیمی و فولاد از آب خلیج فارس

تاکید استاندار خوزستان بر استفاده صنایع پتروشیمی و فولاد از آب خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر علی‌اکبر حسینی محراب در نشست شورای حفاظت کیفی کارون افزود: صنایع استان از آب خلیج‌فارس و دستگاه‌های آب شیرین‌کن برای فعالیت تولیدی خود بهره ببرند و در این خصوص نباید کوتاهی صورت گیرد.

وی بیان کرد: صنایع باید در استفاده از آب خلیج‌فارس و شیرین کردن آب در مناطق ساحلی خوزستان جدیت بیشتری داشته باشند و از مطالعات و نتایج حاصل شده بهره کافی را کسب کنند.

حسینی محراب افزود: از کویر مرکزی، یزد و اصفهان آب را از خلیج فارس منتقل می‌کنند و خوزستان نباید در این خصوص کوتاهی کند، چون جنگ آب، جنگ قطعی آینده جهان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: انجام مکاتبات لازم، فرهنگ‌سازی، برگزاری سمینار‌ها و دعوت از متخصصان و استفاده از تجربیات برای استفاده از آب خلیج فارس ضروری است.

وی همچنین بر استقرار صنایع آب‌بر در مناطق ساحلی خوزستان تاکید کرد و افزود: باید مشوق‌های لازم برای احداث صنایع آب در مناطق ساحلی استان و استفاده از آّب خلیج فارس در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان در این نشست ضمن تاکید بر جلوگیری از رودخانه کارون گفت: برای مسیر‌های ورودی فاضلاب به رودخانه کارون با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و تجاربی که در سطح دنیا و کشور وجود دارد پکیج‌های فاضلاب ایجاد شود.

وی گفت: باید با متخلفانی که رودخانه کارون را آلوده می‌کنند برخورد قانونی صورت گیرد تا این سرمایه ملی برای نسل‌های آینده حفظ شود.

کارون به مثابه شریان حیاتی خوزستان محسوب می‌شود به طوری‌که میزان آورد آب آن بر زندگی مردم خوزستان تأثیر مستقیم دارد.

ورود فاضلاب صنعتی، خانگی و کشاورزی، شوری آب، کاهش عمق و رسوب گذاری آن از چالش‌های رودخانه کارون است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در مجمع تشخیص مصلحت

ش خرداد ۲۰ , ۱۴۰۲
به گزارش بازار به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه، پیشنهاد در خصوص «ایجاد مرکز دریایی دولت یا تعیین پایتخت اقتصادی کشور در سواحل مکران» که در جلسه پیشین صحن مجمع تشخیص مصلحت، ارائه شده بود، مجدداً مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدای این جلسه، […]