موضوعات: اخبار دریایی

موافقت با برداشتن دژ حاشیه آبراه اروندرود

سیدمجتبی محفوظی در گفتگو با مرین‌پرس افزود: عملیاتی کردن این مهم نیازمند همکاری بین بخشی به خصوص مرزبانی و فرمانداری است.

وی با بیان اینکه برداشتن دژ خاکی حاشیه اروندرود رونق گردشگری در آبادان و خرمشهر به دنبال دارد افزود: این دژ خاکی که ارتفاع آن در امتداد اروند رود احداث شده است دسترسی اهالی آبادان، مینوشهر، اروندکنار و نیز روستا‌های مجاور به آبراه اروندرود را محدود کرده و مشکلات بسیاری برای صیادان محلی بوجود آورده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برداشتن این دژ در شرایط کنونی سبب توسعه شهر‌های آبادان و خرمشهر می‌شود و دسترسی گردشگران را به این آبراه فراهم خواهد کرد.

محفوظی با اشاره به اینکه با گذشت ۳۷ سال از پایان جنگ تحمیلی و رفع تهدیدها، ضرورتی برای ماندگاری این دژ احساس نمی‌شود ابراز امیدواری کرد شرایط برای برداشتن همه بخش‌های دژ ساحل اروندرود فراهم شود.    

وی به جاذبه‌های گردشگری در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: رودخانه بهمنشیر از جاذبه‌های جزیره آبادان و منطقه است و از آنجا که این رودخانه از وسط شهر آبادان عبور می‌کند و به خلیج فارس می‌ریزد لذا ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگر از سراسر کشور و کشور‌های همسایه  و ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی ضروری است.

به گزارش مرین‌پرس دژ خاکی حاشیه اروند رود با شروع جنگ تحمیلی به منظور دفاع از جزیره آبادان و جلوگیری از نفوذ نیرو‌های بعثی عراق به آبادان احداث شد.

شهرداری آبادان اعلام کرده است در صورت برداشتن دژ خاکی حاشیه اروندرود، طرح زیباسازی و پارک ساحلی را اجرا می‌کند.

صیادان محلی بار‌ها خواستار برداشتن دژ خاکی ساحل اروندرود شده‌اند.

 

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت