مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در عملیات خارج سازی مغروقه‌ها در اروندرود و خورموسی

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در عملیات خارج سازی مغروقه‌ها در اروندرود و خورموسی

نورالله اسعدی در گفتگو با مرین‌پرس افزود: بر اساس قرارداد منعقده، سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای این پروژه  ۱۱۹ میلیارد تومان از منابع داخلی خود پرداخت می‌کند.

وی گفت: قرارداد این پروژه توسط سازمان بنادر و دریانوردی با قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده و عملیات اجرایی شناورسازی این مغروقه‌ها شروع شده است.

اسعدی به زمان اجرای این پروژه اشاره‌ای نکرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه ابراز امیدواری کرد با خارج سازی این تعداد مغروقه شاهد افزایش ضریب ایمنی و کاهش ریسک تردد در آبراه اروند و خورموسی و تردد کشتی‌های با تناژ بالا باشیم.

اسعدی مراحل عملیات خارج سازی مغروقه‌ها را استفاده از سیستم ساید اسکن و شناسایی موقعیت مغروقه، عملیات غواصی، گل شویی، لایروبی محدوده اطراف مغروقه و برشکاری زیر آب در صورت نیاز، بیرون کشیدن لاشه مغروقه از آب و حمل آن تا محل نگهداری در بندر خرمشهر عنوان کرد.

 پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون ۱۸۰ فروند مغروقه در آبراه اروند و رودخانه کارون شناورسازی و خارج شده است.

رژیم بعثی عراق در جریان تجاوز تمام عیار به جمهوری اسلامی ایران در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹، با زیر پا گذاشتن همه قوانین و مقررات بین‌المللی، ده‌ها فروند کشتی و شناور‌های تجاری و باری در حال تردد در آبراه اروندرود و کارون را غرق کرد.

در عملیات خارج سازی و شناورسازی مغروقه‌ها، دولت فعلی عراق هیچ گونه مشارکتی نداشته است.

حیات اقتصادی بنادر جنوبی عراق ازجمله بصره، فاو، ابوالخصیب، ابوفلوس و بنادر ایرانی خرمشهر، اروندکنار و آبادان وابسته به آبراه اروندرود است.

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بحران ازدحام بنادر و کمبود کانتینر به کام کشتی‌های فله‌بر شد

س آبان ۴ , ۱۴۰۰
به گزارش مرین‌پرس؛ “مارسلوتیکسیرا” نویسنده و تحلیلگر دریایی با انتشار گزارشی در سایت‌های خبری با اشا‌ره به اینکه کارشناسان شرایط پدید آمده را “Containergeddonr” می نامند یاد‌آور شد: تأخیر در جابه‌جایی کشتی‌های کانتینری و عدم تخلیه آن‌ها در بنادر باعث شده تا کالا‌هایی که قبلا” با کانتینر جابه‌جا می‌شد، با […]