موضوعات: اخبار دریایی

صادرات ۴.۶ میلیارد دلاری از استان بوشهر


بهروز قره‌بیگی در گفتگو با مرین‌پرس در بوشهر با بیان اینکه بنادر و گمرگات استان بوشهر صادراتی است اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد محصولات صادراتی کشور از گمرکات این استان صادر می‌شود.

وی با اشاره به صادرات ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر افزود: در شش ماه نخست امسال به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده که کالا‌های صادر شده از نظر وزن ۱۵ درصد و به لحاظ ارزش بیش از ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر، امارت متحده عربی، عراق، چین، پاکستان و ترکیه را مقصد کالا‌های صادراتی استان عنوان کرد و گفت: ۸۵ درصد کالا‌های صادراتی استان محصولات پتروشیمی و صنایع وابسته نفت و گاز بوده، ۱۲ درصد محصولات معدنی، و مابقی تولیدات کشاورزی، صنعتی و میعانات گازی بوده است.

قره‌بیگی از ورود پنج فروند کشتی کالای اساسی برنج در سال گذشته در بندر بوشهر خبر داد و افزود: امسال هم یک کشتی حامل ۲۷ هزار تن برنج وارد بندر بوشهر شد و به انبار‌های اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی و منطقه ویژه دو بوشهر انتقال یافته است و به زودی این محموله ترخیص و وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه محموله دیگری حامل برنج نیز به زودی وارد گمرک می‌شود اضافه کرد: تا کنون ۷۰ هزار تن کالای اساسی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت