سانحه برای زیر دریایی اتمی آمریکا در آب‌های چین

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نشریه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» دراین باره گزارش داد: زیردریایی اتمی « یواس‌اس کنتیکت »  (USS Connecticut) دوم اکتبر گذشته  (۱۰ مهر ۱۴۰۰) با یک کوه زیر آبی در آب های دریای چین جنوبی برخورد کرد و بنا بر اعلام نیروی دریایی آمریکا در این  حادثه ۱۱نفر از خدمه مجروح و این زیردریایی دچار آسیب شد.

بنابراین گزارش، این زیردریایی با ۱۴۰ خدمه پس از این حادثه خود را به جزایر گوآم رساند.

اعتراض چین به عدم شفافیت نیات نظامی آمریکا  

یو.اس.ای تودی درادامه گزارش داد: با انتشار خبر این حادثه از سوی پنتاگون، پکن  ۱۱ آبان ماه آمریکا را به عدم مسئولیت پذیری و شفافیت در نیات و عملیات نظامی متهم کرد.

سخنگوی فرماندهی ناوگاون هفتم آمریکا در این باره به این نشریه آمریکایی گفت: وضعیت  این زیردریایی و علت این حادثه هم اکنون توسط دریا سالار «کارل توماس» فرماندهی ناوگان هفتم آمریکا مستقر در ژاپن در دست بررسی  است.

یو.اس.ای تودی افزود: ماه گذشته میلادی و پیش از وقوع این سانحه، معاونت وزارت خارجه چین اعلام کرده بود که پکن و سایر کشورهای آسیایی حاضر در منطقه  خواستار توجیه حضور و فعالیت این زیردریایی در این  آب ها شده بودند.

زیردریایی اتمی « یواس‌اس کنتیکت »   با ۱۰۷ متر طول در اواخر سال ۱۹۹۸ میلادی از سوی  نیروی دریایی آمریکا به کار گرفته شد، این زیردریایی از مدل موسوم به  «گرگ دریا» (Seawolf class) بوده که هزینه ساخت هر فروند از چنین زیردریایی حدود سه میلیارد دلار می باشد. این زیردریایی با حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت قادر است به  ۵۰ فروند موشک هایی از نوع «تام هاوک»، موشک ضد کشتی «هارپون» (Harpoon) و اژدرهای هدایت شونده «ام.کا -۴۸» مجهز شود.

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم دریافت مالیات از کشتی‌های منتشر کنندۀ کربن

چ آبان ۱۲ , ۱۴۰۰
به گزارش مرین‌پرس؛ “Cerup-Simonsen” رئیس مرکز مستقل Maersk Mc-Kinney Moller Center  در این زمینه گفت: پیشنهاد این مرکز که با همکاری خط کشتیرانی مرسک، شرکت نفت BP زیمنس انرژی و صنایع سنگین میتسوبیشی  تاسیس شده، آن است که به ازای هر تن کربن تولید شده توسط کشتی‌ها ابتدا ۵۰ دلار […]