مسیر دریایی جایگزین گمرک آذربایجان شد

به گزارش مرین‌پرس؛ سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، افزود: در پی کُندی ترخیص میوه و تره بار صادراتی که از گمرک آذربایجان به وجود آمد، شرکت کشتیرانی دریای خزر مسیر دریایی را جایگزین کرده که ارزان‌تر و سریع‌تر به مقصد می‌رسد.
 
وی افزود: بنادر امیرآباد، انزلی و آستارا برای صادرات میوه و تره بار به مقاصد روسیه فعال شده و کشتی‌ها پس از بارگیری به مقصد اوکتائو قزاقستان می‌روند و در آنجا دوباره از مسیر زمینی به فوت سیتی مسکو ارسال می‌شوند.
 
نورانی با بیان اینکه مسیر دریایی کوتاه‌تر شده است، گفت: قبلاً از مسیر گمرک آذربایجان طی پنج تا شش روز بار‌ها به مقصد می‌رسید که با ترافیک فعلی در گمرک آذربایجان کالا‌ها حدود ۹ تا۱۰ روز‌ه به مقصد می‌رسد، اما در مسیر جدید این مدت به هشت تا ۹ روز کاهش یافته است.
 
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پاسخ به این سؤال که چرا مسیر دریایی با وجود ارزان بودن و کوتاه بودن مسیر پیشتر انجام نمی‌شد، مشکلات کمبود کانتینر‌های یخچالی در مسیر کشتیرانی وجود دارد و اکنون نیز ۴۰۰ کانتینر یخچال‌دار باید وجود داشته باشد. پیش از این بر این باور نبودند که توسعه صادرات تا این حد باشد، اما اکنون به این باور رسیده و باید تلاش خود را برای تجهیز زیرساخت‌ها و نیز خرید کانتینر‌های یخچال‌دار بیشتر کنند.
به گفته این مسئول، دو هزار کانتینر ۴۰ فوت یخچال‌دار جاده‌ای دست‌دوم درخواست شده است و همچنین باید ۴۰۰ کانتینر یخچالی به ناوگان دریایی اضافه شود.
وی کمبود کانتینر‌های یخچال‌دار را مشکل اصلی عدم موفقیت در توسعه صادرات به روسیه و اوراسیا در سال‌های گذشته عنوان کرد.
نورانی افزود: مشکل کانتینر‌های یخچال‌دار از سال ۱۳۷۴ بیان می‌شود و هنوز هم ادامه دارد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یدک کش‌های نیمه خودران در یکی از شلوغ ترین بنادر جهان

ی آذر ۲۸ , ۱۴۰۰
به گزارش مرین‌پرس؛ انتظار می‌رود یدک‌کش‌های پیشرفته نیمه خودران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ در بندر بزرگ نیانجین آماده عملیات و خدمات باشند.اگرچه این یدک کش ها کاملا مستقل و خودران نیستند، اما به یک سیستم درک محیطی پیشرفته مجهز خواهند شد که می‌تواند اجسام کوچک را شناسایی کرده […]