تشریح آخرین وضعیت اپراتور هندی بندر چابهار

تشریح آخرین وضعیت اپراتور هندی بندر چابهار
به گزارش مرین‌پرس؛ علی اکبر صفایی در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل در پاسخ به پرسشی، مبنی بر دلیل محدودیت ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین اظهار کرد: اجازه دهید آخرین وضعیت وجود را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بررسی کرده و سپس در رابطه با آن اطلاع‌رسانی کنیم.
وی با بیان اینکه پس از انقلاب در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده و ظرفیت به ۱۲.۵ میلیون تن افزایش یافته افزود: عملکرد این بندر هم اکنون ۳.۶ میلیون تن است. در بخش کانتینری بعضاً کاهش عملکرد را در این بندر را شاهد بوده‌ایم.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری با بیان اینکه می‌کنیم جریان تجاری کالا از بندر چابهار را گسترش دهیم، افزود: با توجه به اینکه در بخش بندر ظرفیت خوبی داریم برای بخش دریایی مذاکرات با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جهت از سرگیری سرویس‌ها به بندر چابهار در حال انجام است.
صفایی با اشاره به در دست ساخت بودن راه‌آهن چابهار – زاهدان و از آنجا به میلک اضافه کرد: با برخی کشور‌ها در حال مذاکره هستیم و امیدواریم بتوانیم جریان تجاری کالا از بندر چاربهار را گسترش دهیم.
وی با اشاره به قرارداد ایران و هند در بندر چابهار گفت: منتظر قرارداد بلندمدت ۱۰ ساله نشده‌ایم و قرارداد کوتاه مدت را پیگیری کرده‌ایم. با این حال در برخی جا‌ها به عملکرد هندی‌ها نقد داریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که نقد شما از هندی‌ها مشخصاً در رابطه با چه چیزی است گفت: در آینده نزدیک نشستی با طرف هندی‌ها خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم مسائل را حل و فصل کنیم. اپراتور هندی در تلاش است ترافیک بندر چابهار را افزایش دهد و در سطح بین‌المللی نیز بازاریابی خوبی را برای این کار انجام داده است.
صفایی همچنین با بیان اینکه کشور‌های چین و هند از دوستان ایران هستند و در زمان‌های سخت با ما همکاری داشته‌اند تصریح کرد: همکاری چینی‌ها با ما بیشتر بوده است و طبیعی است برخی مسائل پیش بیاید که با تفاهم آن را برطرف خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به در دست ساخت بودن ۹۰۰ متر اسکله در بندر شهید رجایی بیان کرد: در بحث ترانسینر حمایت می‌کنیم ضمن اینکه در صورت توان داخل برای تولید جرثقیل‌های دروازه‌ای نیز سازمان بنادر و دریانوردی از توان داخل به طور کامل حمایت خواهد کرد.
در ابتدای این نشست مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فعالیت‌های دریایی کشور به طور کامل برای مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود گفت: سالانه به طور متوسط ۵۰ هزار کشتی بزرگ وارد آب‌های ایران می‌شود و پس از آن در بنادر پهلوگیری کرده و عملیات تخلیه یا بارگیری را انجام می‌دهد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مسیر دریایی جایگزین گمرک آذربایجان شد

ی آذر ۲۸ , ۱۴۰۰
به گزارش مرین‌پرس؛ سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، افزود: در پی کُندی ترخیص میوه و تره بار صادراتی که از گمرک آذربایجان به وجود آمد، شرکت کشتیرانی دریای خزر مسیر دریایی را جایگزین کرده که ارزان‌تر و سریع‌تر به مقصد می‌رسد. وی افزود: بنادر امیرآباد، انزلی و آستارا […]