اعلام شماره تلفن ۱۵۵۰ در صورت بروز هر گونه اضطرار دریایی برای مسافران نوروزی/ ۷۰ فروند شناور امداد و نجات در خدمت هموطنان

اعلام شماره تلفن ۱۵۵۰ در صورت بروز هر گونه اضطرار دریایی برای مسافران نوروزی/ ۷۰ فروند شناور امداد و نجات در خدمت هموطنان

به گزارش مرین‌پرس، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره پیش‌بینی‌ها از سفرهای دریایی مردم در ایام نوروز ۱۴۰۱، گفت: ما سال گذشته پیش‌بینی کردیم که هفت میلیون مسافر دریایی در نوروز ۹۹ داشته باشیم اما امسال پیش‌بینی ما حدود ۹ میلیون سفر است.

صفایی عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد مسافرت‌های دریایی هم در استان هرمزگان انجام می‌شود که بخش عمده‌ای از آن از بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری و هرمز و محور پهل به لافت و محور چارک و آفتاب به کیش صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل در سفرهای دریایی نوروزی از بهمن‌ماه امسال، برگزاری عملیات مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی در هفته گذشته در استان‌های هرمزگان و بوشهر را یادآور شد و گفت: همه هماهنگی‌های لازم با تمامی ارگان‌های مرتبط با دریا انجام شده است و شماره تلفن ۱۵۵۰ برای هر گونه اضطرار دریایی را در نظر گرفته‌ایم.

وی از آمادگی تمامی شناورهای امداد و نجات دریایی در اسکله‌ها، بنادر و دریاهای شمالی و جنوبی کشور در ایام نوروز پیش رو سخن گفت و عنوان کرد: در حوزه ستاد راهیان نور هم مسائل مربوط به ایمنی مسافران تذکر داده شده است و ما همه توانمان را می‌گذاریم تا مردم با آسایش کامل ترددهای دریایی‌شان را در کاروان‌های راهیان نور انجام دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تاکید کرد: در بنادر ما تجهیزات و رفاهیات مسافری هم فراهم شده است. ما در ایام نوروز با ۷۰۰ نفر نیروی عملیاتی کشیک در سطح ستاد و بنادر و ۷۰ فروند شناور امداد و نجات و همیار – ناجی در خدمت هموطنان هستیم. در این ایام ۲۰ هزار و ۷۵۰ صندلی، ۲۵۳۰ شناور تفریحی، ۷۱۷۵ صندلی و ۷۳ شناور مسافری در خدمت هموطنان خواهد بود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتی‌های کانتینری قدیمی به سیستم سوخت گاز LNG مجهز می‌شوند

د اسفند ۲۳ , ۱۴۰۰
به گزارش مرین‌پرس؛ با توجه به اینکه اکثر کشتی‌های قدیمی کانتینری فاقد سیستم دوگانه سوز بوده و فقط از سوخت کم سولفور استفاده می‌کنند در پی افزایش قیمت سوخت شرکت‌های Marine Service GmbH آلمان و Newport Shipping تصمیم دارند تا با تعبیه مخازنی در پشت کشتی‌های کانتینری، کشتی‌ها بتوانند از […]