قیمت کشتی‌های جدید کانتینری به بالاترین حد خود رسید

قیمت کشتی‌های جدید کانتینری به بالاترین حد خود رسید

به گزارش گروه بین الملل مرین‌پرس؛ براساس گزارش منتشر شده از سوی  VesselsValue   قیمت کشتی هابه گزارش گروه بین الملل مرین‌پرس؛ براساس گزارش منتشر شده از سوی  VesselsValue   قیمت کشتی‌های جدید نسبت به  دو سال قبل حداقل ۱۰۰ میلیون دلار افزایش نشان می‌دهد.

براساس این  گزارش هفته گذشته یک شرکت ژاپنی دو فروند کشتی کانتینری ۲۳۰۰۰ teu  را به کارخانه کشتی سازی Imabari Shipbuilding ژاپن سفارش داد که قیمت هرکدام ۲۵۵ میلیون دلار تعیین شده است.

این درحالی است که کارخانه کشتی سازی دوو کره جنوبی مشابه همین کشتی‌ها را که درسال ۲۰۱۹ قرارداد بسته است، این شرکت هر کشتی را به قیمت ۱۵۲ میلیون دلار برای شرکت ام اس سی خواهد ساخت.

“پانچرو کاستا” کارگزار کشتی ایتالیایی ضمن انتقاد از روند افزایشی قیمت کشتی‌های جدید کانتینری یادآور شد این یک خبر برای جامعه دریایی شوکه کننده  است. با این نرخ‌های سرسام آور سفارشِ ساخت  معلوم نیست چه کسانی این کشتی‌ها را و با چه نرخی اجاره خواهند کرد و این افزایش قیمت چه شوکی را بر بازار صنعت کانتینری  وارد خواهد کرد و قیمت کالا‌ها از محل صعود قیمت‌ها تاثیر می‌گیرد.

“لارنس جنسن” مدیرعامل شرکت دریایی  وسپوسی ماریتایم نیز دراین زمینه گفت: بدون شک افزایش سرسام آور قیمت کشتی‌های نو تعادل در بازار حمل ونقل کانتینری را برهم خواهد زد، زیرا ممکن است کارخانجات کشتی سازی که کشتی‌های کانتینری را دردست ساخت دارند به بهانه افزایش قیمت فولاد و سایر تجهیزات کشتی‌ها خواستار تجدید نظر در قرار داد‌های ساخت باشند و سفارش دهندگان را تحت فشار قرار دهند.

وی درپایان گفت: شوک وارد شده مسلماً بر بدنه صنعت حمل ونقل دریایی و صاحبان کالا تاثیر منفی خواهد گذشت.ی جدید نسبت به  دو سال قبل حداقل ۱۰۰ میلیون دلار افزایش نشان می دهد .

براساس این  گزارش هفته گذشته یک شرکت ژاپنی دو فروند کشتی کانتینری ۲۳۰۰۰ teu  را به کارخانه کشتی سازی Imabari Shipbuilding ژاپن سفارش داد که قیمت هرکدام ۲۵۵ میلیون دلار تعیین شده است .

این درحالی است که کارخانه کشتی سازی دوو کره جنوبی مشابه همین کشتی ها را که درسال ۲۰۱۹ قرارداد بسته است،این شرکت هر کشتی را به قیمت ۱۵۲ میلیون دلار برای شرکت ام اس سی خواهد ساخت .

“پانچرو کاستا” کارگزار کشتی ایتالیایی ضمن انتقاد از روند افزایشی قیمت کشتی های جدید کانتینری یادآور شد این یک خبر برای جامعه دریایی شوکه کننده  است. با این نرخ های سرسامآور سفارشِ ساخت  معلوم نیست چه کسانی این کشتی‌ها را و با چه نرخی اجاره خواهند کرد و این افزایش قیمت چه شوکی را بر بازار صنعت کانتینری  وارد خواهد کرد و قیمت کالا‌ها از محل صعود قیمت‌ها تاثیر می گیرد.

“لارنس جنسن” مدیرعامل شرکت دریایی  وسپوسی ماریتایم نیز دراین زمینه گفت: بدون شک افزایش سرسام آور قیمت کشتی‌های نو تعادل در بازار حمل ونقل کانتینری را برهم خواهد زد زیرا ممکن است کارخانجات کشتی سازی که کشتی‌های کانتینری را دردست ساخت دارند به بهانه افزایش قیمت فولاد و سایر تجهیزات کشتی‌ها خواستار تجدید نظر در قرار دادهای ساخت باشند و سفارش دهندگان را تحت فشار قرار دهند.

وی درپایان گفت: شوک وارد شده مسلماً بر بدنه صنعت حمل ونقل دریایی و صاحبان کالا تاثیر منفی خواهد گذشت.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید مدیرعامل شستا از چهار شرکت تی‌پی‌کو

چ خرداد ۲۵ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس، هجدهم خرداد ۱۴۰۱، مهندس ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با همراهی دکتر منصور نکویی نیا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی پی کو) و جمعی از معاونین دو شرکت، با بازدید از شرکت‌های توزیع مواد اولیه داروپخش (تماد)، توفیق دارو، شیمی دارویی داروپخش […]