اهمیت بندر چابهار در ترانزیت کالا از کریدور ترانزیتی شرق کشور

اهمیت بندر چابهار در ترانزیت کالا از کریدور ترانزیتی شرق کشور

 

به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، نشست بررسی چالش ها و مشکلات بندر چابهار جهت فعال سازی کریدور ترانزیتی شمال – جنوب و محور ترانزیتی شرق کشور در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، شرکتهای کشتیرانی، فورواردرها و صاحبان کانتینر در بندر چابهار برگزار گردید.

 

در این نشست دو روزه که با حضور افندی زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از مدیران سازمانها و وزارتخانه های دولتی مرتبط در زنجیرۀ ترانزیت کالا برگزار گردید، مسائل و مشکلات مختلفی که طی سالهای اخیر در زمینه ترانزیت کالا از بندر چابهار و به ویژه حمل و نقل کانتینری وجود داشت، مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت. 

 

گفتنی است کارشناسان و مدیران حاضر پس از بررسی موضوعات مختلف، بسته پیشنهادی دربرگیرنده راهکارهایی که جهت اصلاح مشکلات و رویه ها در بخشهای مختلف حمل و نقل دریایی و زمینی، گمرک، تجارت و لجستیک بود را ارائه کردند.

 

 معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به جلسات قبلی این وزارتخانه با مقامات کشور روسیه و علاقه مندی این کشور جهت سرمایه گذاری در بندر چابهار؛ ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده، به برنامه این وزارتخانه جهت ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا در سال جاری از کشور اشاره کرده و نقش بندر چابهار و کریدور ترانزیتی شرق کشور را در تحقق این هدف حائز اهمیت شمرد.

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چین و ثبت رکورد اقتصادی دیگر

پ تیر ۲۳ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس، در این گزارش ذکر شده است که در میان ۲۰ بندر برتر، بندر شانگهای بیشترین ظرفیت انتقال را در سال ۲۰۲۲ خواهد داشت. شایان‌ ذکر است که بیشتر بنادر کانتینری چین، از جمله بندر نینگبو-ژوشان، بنادر در چینگدائو و تیانجین نیز تقاضای رو به رشدی برای خدمات […]