اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ارائه تخفیفات تعرفه‌ای در بنادر شمالی

به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی محمدعلی سعیدی‌پور استراتژی راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر را اتفاقی بسیار خوشایند و مطلوب دانست و گفت: امروزه کشور‌های توسعه یافته دنیا به سمت کانتینری شدن حرکت کرده‌اند.
وی افزود: در راستای توسعه فعالیت کانتینری بنادر شمالی ایران باید به سه مقوله حیاتی شامل تامین کانتینر، تامین شناور و تعیین زمان برای خط کانتینری اشاره کرد.
مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به برگزاری جلسه مدیران سه بندر شمالی با رئیس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتیرانی دریای خزر در خصوص راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد شرکت کشتیرانی دریای خزر تأمین کانتینر را مدنظر قرار دهد و علاوه بر این در گام نخست ۹ کشتی به منظور تردد در این راستا اختصاص داده شده است.
توزیع کانتینر خالی در ۳ بندر شمالی
سعیدی‌پور با بیان اینکه کانتینر‌های خالی و آماده متعددی از سوی شرکت کشتیرانی دریای خزز به عنوان مالک کانتینر‌ها در سه بندر شمالی توزیع شده است، گفت: علاوه بر این خط لاینری کانتینری طراحی و زمانبندی و اسامی تردد کشتی‌ها اعلام شده است.
وی با تاکید بر اینکه اتفاق مهم این است که بدانیم در چه ساعتی چه کشتی پای اسکله قرار دارد و به این ترتیب صاحبان کالا، بار خود را جهت جابه‌جایی منتقل کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر کالا‌ها به صورت فله و جنرال کارگو است و این مسأله خود به خود باعث تأخیر در عملیات ایجاد و افزایش هزینه‌ها می‌شود، این اتفاق یکی از مزایای راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر است.
مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افزود: با راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم زمان خدمت‌رسانی به حداقل می‌رسد؛ همچنین تقاضای همیشگی برخی از صاحبان کالا مبنی بر ارائه خدمات کانتینری در بنادر شمالی محقق می‌شود.
تداوم فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری ضروری است
سعیدی‌پور در پاسخ به اینکه راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر تا به چه میزان موجب رونق فعالیت کانتینری در بنادر شمالی کشور می‌شود، بیان کرد: این موضوع بستگی به عواملی متعددی از جمله تداوم فعالیت خطوط دارد هر چند که در ابتدای امر، هزینه‌بر است و ممکن است به دلیل نبود بار کافی توجیه اقتصادی نداشته باشد، اما شرکت کشتیرانی دریای خزر حتی با ضرر نیز باید تداوم فعالیت خطوط را حفظ کند تا پس از آن فعالیت‌ها توسعه پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه باید به صورتی خدمات ارائه شود که با توجیه اقتصادی برای صاحبان کالا همراه باشد، گفت: ضرورت دارد در زمان مقرر خدمت رسانی‌های مدنظر قرار گیرد تا شاهد اعتماد صاحبان کالا در این راستا باشیم.
بنادر دنیا به سمت کانتینری شدن حرکت کرده‌اند
مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه سازمان بنادر اعلام آمادگی کرده است که تخفیف تعرفه‌ای ارائه کند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر اتفاقی بسیار خوشایند و مطلوب است و امروزه کشور‌های توسعه یافته دنیا به سمت کانتینری شدن حرکت کرده‌اند و در دوره مدیریت جدید سازمان بنادر نیز رواج فعالیت‌های کانتینری در بنادر شمالی به طور ویژه کلید خورده است.
گفتنی است، فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از سه بندر اصلی شامل بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر آغاز می‌شود و در صورت وجود کانتینر دو بندر آستارا و فریدون‌کنار نیز به عنوان مبدا تردد اضافه می‌شوند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۹ کشتی از بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ‌کالا تردد خواهند کرد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صادرات ۵.۵ میلیون تن کالا از بنادر خوزستان

د مرداد ۳۱ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی افزود: این میزان صادرات از نظر ارزشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است. وی ارزش صادرات کالا از بنادر خوزستان را دو میلیارد و ۶۹۵ میلیون دلار بیان کرد. مدیرکل […]