شیوع مجدد کووید ۱۹ بدترین روز را برای شاخص بورس بالتیک رقم زد

شیوع مجدد کووید ۱۹ بدترین روز را برای شاخص بورس بالتیک رقم زد

به گزارش مرین‌پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، بروز سویه جدید کووید ۱۹ و تقاضای ضعیف در بازار چین  بدترین سه‌شنبه را برای حمل فله خشک رقم زد.

در این روز شاخص کشتی‌های پاناماکس و سوپراماکس با ۱۷.۵ درصد کاهش به ۱۲۵۰ واحد رسید که بیشترین رقم روزانه از سال ۱۹۸۴ تا کنون است.

شاخص کشتی‌های کیپ‌سایز نیز با ۲۷.۷ درصد اُفت به ۱۶۳۵ واحد رسید که در چهار ماه قبل بی‌سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش درآمد روزانه کشتی‌های حامل ۱۵۰ هزار تن ذغال‌سنگ و سنگ‌آهن با سقوط ۵۱۸۸ دلاری حدود ۱۳۵۶۱ دلار رقم خورد.

بر اساس این گزارش کارگزاری Jefferies در این زمینه به رویترز گفت: فعالیت کارخانه‌های چینی در ماه دسامبر با افزایش آلودگی‌های مربوط به کووید ۱۹  تولید را مختل کرده بر تقاضا تاثیر منفی داشت.

وی در ادامه افزود: این کاهش تعجب‌آور نیست، زیرا باد‌های مخالف فصلی معمولاً در هفته‌های اول سال شروع به وزیدن می‌کنند.

در ادامه این گزارش میانگین در‌آمد کشتی‌های پاناماکس برای محموله‌های ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار تُنی غلات و ذغال سنگ با کاهش ۸۶۹ دلار نرخ  ۱۲۹۴۴ دلار را ثبت کرد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آخرین شرکت کشتیرانی سهام خود را از روسیه خارج می‌کند

چ دی ۱۴ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس به نقل از فلت­مون؛ شرکت فرانسوی CMA CGM قراردادی را برای واگذاری مالکیت خود در پارک لجستیک یانینو روسیه و پایانه اقیانوسی موبی دیک از طریق شرکت تابعه CMA Terminals مستقر در فرانسه منعقد کرده است. در حال حاضر CMA حدود ۲۵ درصد مالکیت ترمینال اقیانوسی موبی دیک […]