آماده به کار شدن اولین نیروگاه اتمی شناور جهان توسط روسیه + فیلم

اولین نیروگاه هسته‌ای شناور جهان، «آکادمیک لومونوسوف»، توسط روسیه ساخته شده و مجوز فعالیت دریافت کرده است. قرار است این نیروگاه انرژی و گرمای مناطق دورافتاده قطبی روسیه را تامین کند.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، به نقل از راشاتودی، اولین نیروگاه هسته‌ای شناور جهان، به نام «آکادمیک لومونوسوف» توسط روسیه ساخته شده و حالا مجوز فعالیت دریافت کرده است. قرار است این نیروگاه انرژی و گرمای مناطق دورافتاده قطبی روسیه را تأمین کند.

طبق اعلام روس‌انرژواتم، این شناور در انتهای ماه آگوست به بندر پوک در سواحل قطبی منطقه چوکوتکا، حمل خواهد شد. به این ترتیب این نیروگاه، شمالی‌ترین نیروگاه هسته‌ای جهان خواهد شد.

قرار است این نیروگاه هسته‌ای، در ماه دسامبر انرژی پوک را تأمین کند که در آن صورت ۲ پایانه برق موجود در خشکی، از مدار خارج خواهند شد. انتظار می‌رود این نیروگاه هسته‌ای یکی از زیرساخت‌های کلیدی توسعه مسیر دریایی شمال روسیه باشد.

نیروگاه آکادمیک لومونوسوف دارای دو رآکتور کی‌ال‌تی -۴۰ اس است که قادر به تولید ۷۰ مگاوات انرژی الکتریکی و ۵۰ گیگا کالری انرژی گرمایی، در هر ساعت هستند. این رآکتورها که ویرایش جدیدی در نوع خود هستند، هر کدام قادرند برق و انرژی گرمایی لازم برای یک شهر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را تأمین کنند.

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایحه الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان افراد در دریا (سولاس)

چ تیر 12 , 1398
هیئت وزیران در جلسه 12 تیر خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، اساسنامه شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را اصلاح کرد.

شاید برای شما جالب باشد