خبرهای خوبی از توسعه فاز۱۱ پارس جنوبی و میدان فرزادB در راه است

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: مذاکرات با چینی‌ها برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و هندی‌ها برای توسعه میدان فرزاد B ادامه دارد و در سال جاری اخباری در خصوص به نتیجه رسیدن مذاکرات و آغاز توسعه این دو پروژه خواهیم شنید.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، رضا دهقان با بیان اینکه طرح خط لوله گوره به جاسک یکی از مهمترین طرح‌های صنعت نفت کشور بوده، اظهار کرد: قرار است از طریق این طرح، نفت خام سبک و سنگین از میادین غرب کارون به ظرفیت روزانه یک میلیون بشکه به پایانه‌ای که در جاسک احداث می‌شود، انتقال یابد.

وی افزود: در احداث این پروژه علاوه بر تأمین خطوط لوله، در تأمین پمپها، مخازن و سه دستگاه گوی شناور از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده می‌شود.

وی با تاکید به این مساله که این طرح، یک پروژه ملی است که برای حدود ۵٠٠٠ نفر به‌طور مستقیم و ۱۰ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کند، تصریح کرد: بخش اصلی این طرح، ساخت لوله‌ها و سپس پمپ‌ها و مخازن است که به این منظور افزون بر ساخت داخل لوله‌ها، ساخت ۵۰ پمپ هم به سازندگان داخلی واگذار شده و فاز نخست طرح، احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام هم با همکاری شرکت‌های داخلی در حال اجراست.

وی درباره لایه نفتی پارس جنوبی گفت: با دو شرکت ایرانی سال گذشته برای مطالعه این بخش تفاهم‌نامه‌هایی امضا کردیم که نتایج یکی از مطالعات ارائه و در کمیته مشاوران مدیریت مخازن هم تایید شده است.

در سال ۲۰۲۲ نیاز به سکوهای فشارافزایی در پارس جنوبی داریم

دهقان با بیان اینکه در دو سال گذشته مطالعاتی برای فشارافزایی پارس جنوبی توسط یک شرکت اروپایی انجام شده و این مطالعات همچنان در جریان است، گفت: پیش‌بینی قبلی ما این بوده که در سال ۲۰۲۲ نیاز به سکوهای فشارافزایی در پارس جنوبی داشته باشیم که طرح توتال نیز برای پارس جنوبی و استفاده از سکوهای فشارافزایی آن همین بوده و ما هنوز فرصت برای آغاز کار اجرایی در این زمینه داریم.

به گفته وی، در این راستا تا پایان امسال و یا در طول سال آینده احتمالا یک فاز پارس جنوبی را با سکوهای فشارافزایی مجهز می‌کنیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روستای لافت قشم، میزبان آیین میراث دریایی هوزار(بادبان)

چ مرداد 23 , 1398
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از برگزاری مراسم آیینی میراث دریایی هوزار(بادبان) در نخستین اکوموزه کشور خبر داد.
آیین میراث دریایی هوزار در لافت قشم

شاید برای شما جالب باشد