تکمیل بخش دریایی 27 فاز پارس جنوبی اواخر امسال یا اوایل سال 99

وزیر نفت با اشاره به اینکه عملیات طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی امسال آغاز می‌شود، گفت: اواخر امسال یا اوایل سال آینده همه بخش دریایی 27 فاز پارس جنوبی پایان می‌یابد و پالایشگاه فاز 14 نیز سال 1400 تکمیل می‌شود.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، بیژن زنگنه در آیین آغاز به‌کار پنجمین کنگره بین‌المللی راهبردی نفت و نیرو در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با ابراز خوشحالی از حضور در میان همکاران صنعت نفت و قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره، درباره تعیین تکلیف توسعه میدان‌های مشترک اظهار کرد: ما در میدان گازی پارس جنوبی حرکت بزرگی کردیم و ان‌شاءالله تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده همه بخش دریایی 27 فاز پارس جنوبی پایان می‌یابد و پالایشگاه فاز 14 نیز سال 1400 تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی امسال آغاز می‌شود، افزود: ما می‌خواستیم این کار را به دلیل استفاده از فناوری فشارافزایی در دریا با شرکت فرانسوی توتال انجام دهیم که متأسفانه در اعمال تحریم‌ها، هم توتال و هم شرکت سی‌ان‌پی‌سی‌آی چین کنار رفتند، حرفشان هم دوستانه بود و ما هیچ بحث و دعوایی با یکدیگر نداشتیم. شرایط تحریم به گونه‌ای بود که آنها نمی‌توانستند و نمی‌خواستند؛ فکر می‌کردند نمی‌توانند کار کنند و به هر حال کنار رفتند.

وزیر نفت با بیان اینکه وضع ما در فازهای میدان گازی پارس جنوبی بسیار خوب است، ادامه داد: امسال تا آخر سال روزانه حدود 70 میلیون مترمکعب گاز شیرین از این فازها وارد شبکه خواهیم کرد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین جلوی چشم ناو آمریکایی آبراهام لینکلن

چ مهر 17 , 1398
پس از آن که ایالات متحده نتوانست یک قدرت دریایی بین المللی برای تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان ایجاد کند، ایران، روسیه و چین مانورهای مشترکی را در برابر چشم های ناو ابراهام لینکلن انجام می دهند، تا پیام واضحی را به غرب برسانند مبنی بر اینکه پکن و مسکو، از سیاست تهران در منطقه و وتشکیل ائتلاف نظامی دریایی جدید، حمایت می کنند.
ناو آبراهام لینکلن نیروی دریایی آمریکا

شاید برای شما جالب باشد