کشور‌های عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی نباید به تخلفات آمریکا در تحریم دریانوردی کشورمان تن بدهند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کشور‌های عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی نباید به تخلفات آمریکا در تحریم دریانوردی کشورمان تن بدهند.

کشتی پنجاهمین اقیانوس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، احمد محرم زاده عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه محمدرضا مدرس خیابانی مدیر‌عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکایی ها نمی خواهند که مردم ایران در عرصه های مختلف پیشرفت کنند که این امر  عمق خباثت امریکایی ها را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بزرگترین محموله‌های صادرات و واردات توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود لذا ترامپ با اعمال تحریم‌ها علیه کشتیرانی به دنبال ممانعت از  پیشرفت‌های اخیر توسعه حمل و نقل دریایی و صنایع دریایی ایران است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات ایالات متحده علیه صنعت دریانوردی کشورمان خلاف کنوانسیون ایجاد سازمان بین‌المللی دریانوردی است، زیرا بر اساس این کنوانسیون هیچ عضوی نمی تواند عضو دیگری را در عرصه صنعت دریانوردی محدود کند.

وی ادامه داد: تحریم صنعت دریانوردی ایران بسیار خطرناک است، زیرا این مسئله ایمنی دریانوردی را در عرصه منطقه ای و بین المللی به خطر می‌اندازد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا اگر مشکل یا حادثه‌ای برای کشتی‌های ایرانی در عرصۀ دریانوردی رخ دهد، مسئول اصلی آن آمریکا بوده و این کشور باید نسبت به اقدامات خود پاسخگو باشد.

محرم زاده افزود: کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی نباید به تخلفات آمریکا در بحث تحریم دریانوردی کشورمان تن بدهند، از طرف دیگر ایران حقوق خود را در سازمان مذکور پیگیری خواهد کرد.

محرم زاده با بیان اینکه متاسفانه آمریکا قواعد بین‌الملل را رعایت نمی کند لذا این کار خلاف قواعد بین‌الملل است، افزود: ‌انشالله این تحریم هم همانند سایر تحریم‌های اعمال شده در عرصه‌های مختلف خنثی می شود و تبدیل به فرصت می گردد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۳ بسته حمایتی از ناوگان تحت پرچم و کشتیرانی ملی

ی بهمن 12 , 1399
معاون بندری سازمان بنادر با بیان اینکه موجودی کالای اساسی در انبارها، سیلوها و کشتی های پای اسکله و لنگرگاه جمعا ۵.۳ میلیون تن است، گفت: در ۳ بسته «حمایت تعرفه ای»، «ارتقای خدمات دهی» و «اولویت انتقال بار»، از ناوگان تحت پرچم و کشتیرانی ملی حمایت می کنیم.
کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

همچنین بخوانید: