احتمال وقوع توفان دریایی ‌در خلیج فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، در توضیح هشدار منتشر شده آمده است که وزش باد نسبتاً شدید با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت و مواج شدن دریا از اواخر شنبه ۱۱ بهمن ماه تا صبح سه شنبه ۱۴ بهمن پیش بینی می‌شود. در جزایر غربی، ارتفاع موج تا حداکثر ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.
اختلال در تردد‌های دریایی (در جزایر غربی) و احتمال آسیب به شناور‌های سبک و تور‌های صیادی از مخاطرات این سامانه است.
جزایر لاوان، کیش، سیری، ابوموسی (وزش باد نسبتاً شدید)، هنگام، جنوب و غرب قشم، تنب، هرمز، لارک، سیریک و جاسک بیشترین اثر را شاهد خواهند بود.
توصیه می‌شود، با توجه به نامساعد شدن شرایط دریا، تمهیدات لازم در خصوص تردد شناورها، فعالیت‌های صیادی و تفریحات آبی صورت پذیرد.
به نقل از جنوب ایران، هشدار توفان دریایی به کلیۀ بنادر خلیج‌فارس تا غرب تنگه‌هرمز (بنادر استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان)؛ از عصر شنبه تا عصر سه‌شنبه ۱۱ تا ۱۴ بهمن، ارتفاع موج، به ۵ تا ۶ پا می‌رسد. روز بُحرانی، یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ بهمن ۹۹ خواهد بود. تندباد‌های شدید و ناگهانی، گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۱۲.۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور

ی بهمن 12 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز  بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی آذرماه امسال در مقایسه با آذر سال گذشته ۱۸.۸ درصد کاهش یافته است. به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان بنادر […]
بنادر ایران

همچنین بخوانید: