وزیر راه: بی‌توجهی 20 ساله به داخلی‌سازی صنایع دریایی

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 2 دهه تلاش می‌کردیم از ظرفیت داخلی برای توسعه صنایع دریایی استفاده شود، اما با بی‌توجهی مسئولان مواجه می‌شدیم، ولی امروز استفاده از ظرفیت داخل در توسعه صنایع دریایی شکل گرفته است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، محمد اسلامی امروز در مراسم امضای 2 قرارداد سرمایه‌گذاری تأمین و تحویل 10 فروند شناور راهنمابر به میزان 3907 میلیارد ریال و تفاهم‌نامه همکاری‌های فنی و تخصصی و پژوهشی سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت:خوشحالیم که در برنامه امروز یکی دیگر از گام‌های خودباوری را برداشتیم، ما اگر بخواهیم هدف کلانی که مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریامحور بر آن تأکید دارند را گسترش دهیم باید توسعه منابع انسانی و توسعه قلمرو کسب و کار دریایی را در این حوزه دنبال کنیم که این ظرفیت‌سازی لازم دارد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری تشکیل دانشکده تخصصی بندری و دریانوردی بیان کرد:‌ تأسیس این دانشکده در دانشگاه علم و صنعت در جهت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز مناسب است که می‌توان همه مشاغل همه عرصه دریا و بندر را با استفاده از یافته‌های روز تربیت کرد و نیروی انسانی را رشد داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به شعار «ناوگان ایرانی و دریانوردان ایرانی» باید در گام اول نیروی انسانی را تربیت کرد که با تأسیس دانشکده بندری و دریانوردی این مهم محقق می‌شود.

وی با تأکید براینکه اعتماد بر ظرفیت داخلی بسیار مهم است، گفت: باید شریان‌های حیاطی کشور برای گسترش دریانوردی و حمل‌ونقل دریایی را توسعه داد و سهم خود را روزافزون در عرصه اقتصاد دریامحور گسترده‌تر کرد.

اسلامی افزود: ما نمی‌توانیم متأثر از تحریم‌ها متوقف شویم. در گذشته کمتر به صنایع دریایی داخلی توجه می‌شد. شخصاً حدود 20 سال بود که تلاش می‌کردم از ظرفیت‌‌های داخلی برای توسعه صنایع دریایی استفاده شود اما با بی‌توجهی مواجه می‌شدم ولی امروز سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفت‌کش در این حوزه گام‌های خوبی برداشتند و امیدواریم این 2 ناوگان ملی هرچه بیشتر برای ارتقای ظرفیت خود و تعمیر و نگهداری از توان داخل استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دشمن در تحریم ظالمانه فلج کردن اقتصاد کشور است و یکی از مهم‌ترین مسائل مدنظر آنها تحریم دریانوردی و مقابله با کشتیرانی است که باید با گسترش ظرفیت سهم خود را از بازارهای جهانی ارتقا دهیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به صدا درآمدن بوق کشتی‌ها همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره)

ی بهمن 12 , 1399
بوق کشتی‌ها همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به صدا درآمد.
بنادر ایران

همچنین بخوانید: