۲ دستگاه جرثقیل سرمایه گذاری شده کشور هند در بندر چابهار رونمایی شد

نخستین سرمایه‌گذاری تجهیزاتی شرکت هندی با ورود ۲ دستگاه جرثقیل به چرخه عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار باحضور معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه هند، نماینده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیران شرکت هندی IPGL رونمایی شد.

حضور و سرمایه گذاری هندی ها در چابهار
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان روز یکشنبه در حاشیه این مراسم رونمایی اظهار داشت:  ۲ دستگاه جرثقیل ۱۴۰ تنی به عنوان بخشی از تعهدات سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری سرمایه‌گذار هندی در بندر شهید بهشتی چابهار است و این محموله تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندر چابهار، در راستای فعال‌سازی قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی چابهار فی‌مابین سازمان بنادر و دریانوردی و طرف هندی، به بندر چابهار است.

بهروز آقایی افزود: این تجهیزات در راستای تعهدات قراردادی سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری شرکت سرمایه‌گذار هندی به چابهار وارد شده است که بخش اول آن شامل ۲ دستگاه جرثقیل ساحلی به ارزش ۸,۵ میلیون دلار است.

وی بیان کرد: طرف هندی متعهد به تأمین و ورود تجهیزات تخلیه و بارگیری بر اساس تعهدات قراردادی بلند مدت است.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی، با توجه به اهمیت نقش فرامنطقه‌ای و در راستای توجه ویژه به بندر چابهار، همواره از صاحبان سرمایه داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بندر اقیانوسی استقبال کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه‌گذاری یک کشور مانعی برای مشارکت سایر کشورها در طرح‌های توسعه‌ای بندر چابهار نیست.

آقایی ادامه داد: جرثقیل‌های ١٤٠ تنی در راستای تسهیل و تسریع عملیات تخلیه و بارگیری در فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی به کار گرفته می‌شود و مکمل سایر تجهیزات پیشرفته بندری است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اسکله تخصصی مواد معدنی در بندر امام راه‌انداری می‌شود

ی بهمن 12 , 1399
دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: اسکله تخصصی مواد معدنی در بندر امام راه‌انداری می‌شود.

همچنین بخوانید: