افزایش ۸۰ درصدی صادرات به اوراسیا/ مرکز ثروت دنیا از آمریکا به چین و هند می‌آید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، مهدی میراشرفی در نشست دیپلماسی اقتصادی ایران و اوراسیا اظهار کرد: در سال ۲۰۱۹ مجموع GDP جهان ۸۷ هزار میلیارد دلار بود که از مجموع آن ۲۴ هزار میلیارد دلار صادرات که اگر در مقابل آن واردات انجام گرفته باشد به این معنا است که ۴۸ هزار میلیارد دلار تجارت شده یعنی نیمی از آنچه تولید می‌شود در فرایند تجارت قرار می‌گیرد. یعنی اگر کشوری از مواهب طبیعی محروم باشد ولی فقط در مسیر تجارت قرار گرفته باشد می تواند منتفع شود.

وی افزود: در قرن نوزدهم بیشترین بهره را از انقلاب صنعتی اروپا برد در قرن بیستم این آمریکا بود که بیشترین بهره را برد و از نظر بسیاری از صاحب‌نظران قرن ۲۱ قرن آسیا است. در بنادر دریایی، ۱۰ بندر بزرگ دنیا در آسیا هستند بیشترین صادرات دنیا مربوط به چین با دو هزار و ۶۵۰ میلیارد دلار است.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه تصریح کرد: بنیاد مکنیزی تحقیقی انجام داده که نتیجه آن نشان می‌دهد مرکز ثروت دنیا از آمریکا به چین و هند می‌آید و کشورهای آسیا دقیقاً بین این دو کشور بزرگ تولیدی قرار گرفته‌اند. 

میراشرفی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران و کشورهای اوراسیا خاطرنشان کرد: دو کریدور مهم شرق و غرب که با نام یک جاده یک کمربند شناخته می‌شود و کریدور شمال به جنوب روسیه شروع می‌شود تنها در منطقه ایران و اوراسیا به یکدیگر می‌رسند و باید از این مواهب استفاده کرد. 

وی همچنین افزود: سازمان جهانی گمرک هفت توصیه به گمرکات جهان دارد تا در انقلاب صنعتی چهارم تاب آوری خود را بالا ببرند یکی اینکه با توجه به هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، کالاها یک بار بررسی و دیگر گمرکات exchange شود. مورد دیگر استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین هستند و مورد سوم استفاده از blockchain. در واقع سازمان جهانی گمرک توصیه می‌کند که با استفاده از این روش ها کنترل محسوس و مزاحم به کنترل غیر محسوس و غیر مزاحم تبدیل شود.

میراشرفی در ادامه بیان کرد: یک و نیم میلیارد دلار به اوراسیا صادرات داشتیم که ۸۰ درصد افزایش داشته اما واردات با ۱۵ درصد کاهش مواجه بوده که می‌تواند به خاطر تحریم‌ها باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۵۵ میلیارد ریال برای احداث اسکله گردشگری دیلم اختصاص یافت

چ بهمن 8 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، روابط عمومی فرمانداری دیلم روز چهارشنبه به نقل از احمد دشتی افزود: یکی از نیازهای اساسی شهرستان گردشگرپذیر دیلم، فراهم کردن اسکله تفریحی- گردشگری است که تصمیم گرفته شد در حوضچه شمالی یا جنوبی خور این بندر احداث شود.  وی اظهار داشت: اعتبار پروژه […]

همچنین بخوانید: