پیش بینی ۶۶۰ میلیون دلار ارزش صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۰ / صادرات آبزیان؛ تحت تأثیر بیماری کرونا است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیش بینی ۶۶۰ میلیون دلار ارزش صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۰ / صادرات آبزیان؛ تحت تأثیر بیماری کرونا است

 

نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس ارزش صادرات آبزیان در سال گذشته را ۵۳۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری ارزش صادرات آبزیان به ۵۳۸ میلیون دلار برسد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: برنامه ارزش صادرات آبزیان  بر اساس چشم انداز ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰، ۶۶۰ میلیون دلار خواهد بود.

رئیس سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: صادرات آبزیان امسال به شدت تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفته و همین امر باعث شده است تا نتوان پیش‌بینی‌های بسیار دقیق از میزان صادرات به عمل آورد.

وی در ادامه گفته‌های خود، برنامه ششم توسعه در خصوص تولید آبزی پروری را ۸۱۱ هزار تن بیان داشت و گفت: میزان تولید آبزی پروری در سال گذشته ۵۲۶ هزار تن بوده است که انتظار می‌رود این میزان تا پایان سال ۹۹ به ۷۱۲ هزار و ۲۷۰ تن برسد.

خون میرزایی با تأکید بر لزوم توسعه صنعت آبزی پروری کشور، تاکید کرد: همچنین برنامه اشتغال آبزی پروری در افق برنامه ششم توسعه، ۱۰۲ هزار و ۲۸۰ نفر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برنامه آبزی پروری کشور شامل پرورش انواع ماهیان گرمابی، سردآبی، خاویاری، میگو و پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است که تمام این موارد بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و با حمایت سازمان شیلات ایران در حال انجام است.

رئیس سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: البته در بخش پرورش ماهی در قفس‌های دریایی به دلیل مشکلات و محدودیت‌های منابع ارزی برای واردات نهاده‌های پرورش ماهی در قفس نتوانستیم به اهداف مورد نظر خود در راستای تحقق اهداف برنامه ششم دست یابیم.

وی بیان داشت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های در حال انجام این امر را جبران و به اهداف برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری در خصوص تولید ماهی در قفس‌های دریایی در شمال و جنوب کشور دست یابیم.

خون میرزایی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا، تلاش برای بومی سازی تجهیزات لازم در امر پرورش ماهی در قفس دریایی بوده است، به گونه‌ای که تا کنون بیش از ۷۰ درصد تجهیزات لازم، بومی سازی شده‌اند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش درگذشت سرهنگ جانباز بازنشسته اصغر خالقی را تسلیت گفت

د بهمن 13 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش درگذشت سرهنگ جانباز بازنشسته اصغر خالقی را تسلیت گفت حجت الاسلام والمسلمین محمد مظفری نژاد رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با صدور پیامی درگذشت سرهنگ جانباز بازنشسته اصغر خالقی از یادگاران دفاع مقدس و چهره های هنری […]

همچنین بخوانید: