افزایش ۱۷۰ درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

افزایش ۱۷۰ درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر

 

محمد ادیبی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس، مقصد اصلی کالا‌های صادراتی از بندر خرمشهر را کشور عراق بیان کرد و گفت: مواد معدنی، انواع آبزیان، فولاد، مصالح ساختمانی و مواد غذایی از عمدۀ کالا‌های صادراتی به عراق و کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس بوده است.

وی با اشاره به اینکه بندر خرمشهر در محدودۀ منطقه آزاد اروند واقع شده است افزود: بندر خرمشهر مزیت‌های زیادی برای صادرکنندگان کالا دارد و هم اکنون به بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار به بندر خرمشهر وارد شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ادیبی‌کیا در ادامه گفت: واردات مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز منطقه آزاد اروند منجر به تولید کالا‌های مورد نیاز این منطقه در واحد‌های تولیدی آبادان و خرمشهر شد.

منطقه آزاد اروند در همجواری با کشور‌های عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل‌و‌نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بنادر خرمشهر، آبادان، بخش‌هایی از سواحل شرقی اروندرود در محدودۀ منطقه آزاد اروند واقع شده‌اند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایمنی و سلامتی دریانوردان جهان در دوران کرونا چگونه تضمین می‌شود؟

س بهمن 14 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، بر اساس یک نظر سنجی از ۹۷۶۸ دریانورد، ویروس کرونا بر زندگی و فعالیت دریانوردان چه در دریا و چه در ساحل و حتی در زمان استراحت در کشتی و خانه تأثیر منفی گذاشته، در واقع زندگی اجتماعی دریانوردان را تحت […]

همچنین بخوانید: