ایمنی و سلامتی دریانوردان جهان در دوران کرونا چگونه تضمین می‌شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ایمنی و سلامتی دریانوردان جهان در دوران کرونا چگونه تضمین می‌شود؟

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، بر اساس یک نظر سنجی از ۹۷۶۸ دریانورد، ویروس کرونا بر زندگی و فعالیت دریانوردان چه در دریا و چه در ساحل و حتی در زمان استراحت در کشتی و خانه تأثیر منفی گذاشته، در واقع زندگی اجتماعی دریانوردان را تحت تأثیر شدید قرار داده است. در این میان متأسفانه برخی از دولت‌ها، مدیران خطوط کشتیرانی عمده جهانی، ما‌لکان، سازمان‌های مردم‌نهاد اگرچه  تا حدودی تلاش خود را برای حل این بحران به کار می‌گیرند، اما همچنان این مشکلات به قوت خویش باقی است.

بر اساس این نظر‌سنجی که توسط سایت safety۴sea صورت گرفته از میان پاسخ‌های دریافتی افزایش حجم کار، خستگی، دسترسی کمتر به فنّاوری و اینترنت، بی‌توجهی برخی مسئولان خطوط کشتیرانی به قوانین و تدوین قوانین جدید و عدم وجود دورهمی‌های اجتماعی در کشتی، دوری از خانواده و دستمزد پایین از جمله مواردی است که در حال حاضر باعث وارد آمدن  فشار روحی، دغدغه، استرس، اضطراب و … بر دریانوردان جهان می‌شود که همۀ این موارد باید با حمایت دو‌لت‌ها، مالکان کشتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و… حل شود و‌گرنه به مشکلات بیشتری منجر می‌شود.

 برخی از پاسخ دهندگان گفته‌اند ویروس کرونا باعث شده دریانوردان به دور از خانواده ماه‌ها در کشتی در انزوا به سر برند و از سوی دیگر برخی از مسئولان خطوط کشتیرانی و مالکان از پرداخت  دستمزد بیشتر، به علت بحران تغییر خدمه خودداری کرده و نسبت به تغییر قوانین به نفع خود در قرار‌داد‌ها  دست می‌زنند.

از سوی دیگر دریانوردان ارتباط محدودی با بنادر و سواحل دارند و بالاخره کمیت و کیفیت مواد غذایی  نیز در دوران کرونا نیز بر زندگی اجتماعی آنان تأثیر منفی گذاشته است.

در ادامه این نظر‌سنجی آمده است زمانی که دریانوردان بیش از حد در معرض استرس، دغدغه و نگرانی قرار گیرند انگیزۀ آن‌ها برای فعالیت بیشتر و تعصب  کاری کمتر می‌شود که حتماً  به این مشکلات باید از سوی مراکز ذی‌ربط توجه کافی به عمل آید.

در همین ارتباط  کارشناسان و روانشناسان  پیشنهاد‌های زیر را به منظور غلبه دریانوردان بر استرس‌های بیش از حد پیشنهاد می‌کنند.

1 – دریانوردان باید زمانی که مجبور به اقامت در کشتی به خاطر شیوع ویروس کرونا هستند و امکان تغییر خدمه وجود ندارد افکار مثبت خود را تقویت کنند و در اوقات فراغت کار‌هایی که باعث خوشحالی آنان می‌شود، انجام دهند.
2 – دریانوردان باید سعی کنند  از انزوا و گوشه‌گیری دوری کرده و حتی‌المقدور تنها نباشند. صحبت و بحث با سایر همکاران در کشتی می‌تواند به افکار مثبت منجر شود.
3 – حداکثر تلاش دریانوردان باید این باشد که بی‌تحرکی را کنار گذاشته و به ورزش بپردازند.
4 – دریانوردان باید مدیریت زمان  خود را سازماندهی کرده و در هنگام کار و اوقات فراغت حداکثر بهره را از زمان ببرند.
5 – زمانی که دریانوردان احساس کردند با خستگی بیش از حد مواجه‌اند با مطرح کردن این موضوع به فرماندهان کشتی به استراحت بپردازند، زیرا خستگی بیش از حد منجر به خواب آلودگی و کاهش کیفیت فعالیت می‌شود.
6 – اگرچه شیوع کرونا باعث شده که پیامد منفی زیادی برای افراد دریانورد در کشتی ایجاد شود به همین جهت فرماندهان و افسران باید با توجه به شرایط بحرانی موجود سعی کنند رضایت شغلی دریانوردان را در اولویت قرار دهند در این راستا فرماندهان کشتی نیز باید نسبت به این موضوع بی‌توجه نباشند، زیرا افرادی که نارضایتی شغلی دارند بیشتر مستعد آسیب دیدگی هستند.
7- دریانوردان باید به  این نتیجه برسند که با بحران کووید ۱۹ کنار آمده و بپذیرند که تمام مردم جهان چه در خشکی و چه در دریا با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم می‌کنند و این بحران صرفاً مختص دریانوردان نیست.
8- دریانوردان حداکثر سعی خویش را به کارگیرند که با همسر و فرزندان خویش تماس تلفنی داشته و انرژی مثبت از آنان دریافت کنند.  
9- مطالعۀ کتاب و مشاهدۀ فیلم و سریال را فراموش نکنند.
10- درصورت نیاز با مراکز مشاوره حتماً تماس گرفته و از آنان راهنمایی‌های لازم را به منظور غلبه بر مشکلات روحی دریافت کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران با اقتدار در صحنه دفاع از آرمان‌های خود قدم برمی‌دارد

س بهمن 14 , 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش خبرگزاری مرین‌پرس، امیر حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع دانشجویان ورودی ۹۷ دانشگاه علوم و فنون دانشگاه شهید ستاری با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس و دفاع از محور مقاومت جانانه ایستادگی کردند، اظهار داشت: آرامش امروز ما […]

همچنین بخوانید: