موضوعات: سرخط خبرها

نقش مفید کرونا در حفاظت از تالاب‌ها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، مسعود باقرزاده کریمی در نشست خبری که مناسبت روز جهانی تالاب ها در سازمان محیط زیست برگزار شده بود به تلاش این سازمان در راستای احیای تالاب های انزلی و میانکاله از طریق ستاد ملی احیای تالاب های کشور خبر داد و گفت: 23 تیرماه امسال، برنامه جامع احیای این تالاب ها تصویب و جهت اجرایی شدن به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.

مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب های معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست، ادامه داد: یکی از بحث برانگیزترین موارد در احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان به تسهیل ارتباط آب دریای خزر و خلیج گرگان مربوط می‌شد که مقرر شد سازمان اقیانوس‌شناسی کشور در این زمینه مطالعات تکمیلی را انجام دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اعلام نتایج مطالعات از سوی سازمان اقیانوس‌شناسی کشور، هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی احیای خلیج گرگان از طریق تسهیل ارتباط آب دریای خزر آغاز شدود.

وی در ادامه گفته های خود به وضعیت تالاب گاو‌خونی اشاره کرد و بیان داشت: وضعیت فعلی این تالاب نتیجه یک غفلت و خطای تاریخی است که باید همواره برای جلوگیری از تکرار آن، این تالاب به عنوان نمونه ای تلخ مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه این تالاب قربانی توسعه بی رویه شده است، گفت: خبرهای امیدوارکننده‌ای در زمینه احیای این تالاب وجود دارد که امیدواریم به زودی شاهد آن باشیم.

باقرزاده کریمی در ادامه در خصوص وضعیت تالاب های کشور از زمان شیوع کرونا در سال گذشته تا‌کنون، گفت: شیوع کرونا به دلیل اینکه باعث آرام شدن گردش اقتصادی شده، به تبع وضعیت بهتری را برای تالاب‌ها به ارمغان آورده است.

مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب های معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه کرونا به نفع حفاظت از تالاب‌ها عمل کرده است، بیان داشت: در حال حاضر به دلیل کاهش چشمگیر ورود گردشگران به تالاب های ساحلی و کاهش تردد قایق‌ها، فشار از روی محیط زیست تالاب ها برداشته شده است.

منبع

مدیر سایت

آخرین اخبار: