اتمام ساخت بندر صیادی خور ابوخضیر تا پایان امسال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتمام ساخت بندر صیادی خور ابوخضیر تا پایان امسال

 

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری، طرح ساماندهی بندر صیادی خور‌ ابوخضیر به عنوان یکی از پروژه‌های مهم صیادی  به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، بیان داشت: عملیات انجام شده تا پایان سال گذشته در راستای ساماندهی بندر صیادی خور ابوخضیر، شامل احداث اسکله شناور به طول ۱۰۰ متر و عرض ۵ متر و نیز ایجاد راه دسترسی است.

وی، اجرای دیوار حفاظت ساحل، اجرای ۹۰ درصد دیوار پیرامون بندر، انجام ۹۰ درصد از احداث ساختمان اداری، سرایداری، سرویس، سوله، تعمیر تور و طناب، اتاقک یخ و اتاق دیزل ژنراتور را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور ساماندهی بندر صیادی خور‌ ابوخضیر تا پایان سال ۹۸ دانست.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در خصوص اقدامات انجام شده در سال ۹۹ به منظور اتمام این پروژه صیادی، اذعان داشت: تکمیل ساختمان‌های اداری، نگهبانی، سرویس، ادوات صید، جداول و پیاده‌روها، آسفالت خیابان‌ها، تاسیسات برقی و مکانیکی و جایگاه سوخت از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

به گفتۀ بهشتیان، احداث اسکله بندر صیادی خور ابوخضیر واقع در استان خوزستان به عنوان یکی از پروژ‌ه‌های ساماندهی بنادر صیادی سازمان شیلات در دست انجام است و اعتبارات لازم برای پیشبرد آن از محل اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

وی یادآور شد: محوطه‌سازی و ایجاد تاسیسات زیربنایی به وسعت ۱۳ هزار مترمربع در حاشیۀ بندر صیادی خور ابوخضیر و نیز ساختمان‌ها و تأسیسات پشتیبانی در بندر صیادی خور ابوخضیر به مساحت ۸۳۰ متر مربع از جمله ویژگی‌های طرح ساماندهی بندر خور ابوخضیر محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود ساخت اسکله به طول ۳۰۰ متر و حفاظت ساحل به طول ۲۵۰ متر را از دیگر ویژگی‌های پروژه ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر اعلام کرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: تکمیل ساماندهی پروژه بندر صیادی خور ابوخضیر می‌تواند باعث رونق هر‌چه بیشتر صیادی در این منطقه شود.

بهشتیان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار صیاد در منطقه خور ابوخضیر از راه صیادی امرار معاش می‌کنند که امید می‌رود با اتمام پروژۀ ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر، صیادان منطقه در راستای ارائه تسهیلات و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر نیز ساماندهی شوند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش باد‌های جنوب شرقی و تلاطم دریا در هرمزگان

ش بهمن 18 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان گفت: در سایر مناطق استان وضعیت نسبتاً آرام است.مجتبی حمزه نژاد افزود: روز یکشنبه با توجه به تأثیر موج بارشی در مناطق جنوب غربی کشور، در برخی نقاط غربی و شمالی استان ناپایداری وضعیت جوی بصورت رگبار پراکنده باران […]

همچنین بخوانید: