تجارت ۷۰ میلیارد دلاری زیبنده کشور نیست

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، مهدی میراشرفی در نشست خبری امروز با اشاره به میزان کالاهای اساسی در گمرکات اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد واردات از بنادر دریایی انجام می‌شود و در حال حاضر ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی از مبادی ورودی به مرحله قبض انبار رسیده است و ۱۶ فروند شناور داریم که در اسکله در حال تخلیه هستند که میزان آن ۵۰۰ هزارتن است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴ شناور با حجم ۶۰۷ هزار تن در لنگرگاه هستند. بنابراین پنج میلیون و ۶۰۷ هزار تُن کالای اساسی در حال ترخیص و یا بر روی آب برای ترخیص هستند.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به میزان واردات در ۱۰ ماه اول سال افزود: در کُل ۲۸ میلیون تن کالا وارد شده که ۲۰ میلیون تُن آن کالاهای اساسی بوده و مابقی نهاده‌های تولید هستند.

میراشرفی دربارۀ میزان صادرات و‌ واردت اظهار داشت: تا پایان سال جاری واردات به ۳۶ میلیارد دلار و صادرات به ۳۴ میلیارد دلار می‌رسد که در مجموع حدود ۷۰ میلیارد دلار خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته این رقم زیبندۀ کشور نیست چراکه ۲۴ هزار میلیارد دلار در دنیا صادرات وجود دارد با توجه به آنکه ۷.۵ درصد منابع دنیا را در اختیار داریم اگر یک درصد صادرات را به خود اختصاص دهیم باید ۲۴۰ میلیارد دلار صادرات داشته باشیم که نیاز به توسعه استراتژی صادرات دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۸۰ درصد بنادر از فنّاوری دیجیتالی محروم هستند

ی بهمن 19 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، “دیوید یئو” مدیرعامل Innovez-One با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۹۰۰ بندر در سراسر جهان هنوز از ابتدایی‌ترین فنّاوری دیجیتالی محروم هستند، یاد‌آور شد: متاسفانه ۸۰ در‌صد از بنادر جهان همچنان از راه حل‌های قدیمی و سنتی استفاده می‌کنند. […]

همچنین بخوانید: