نصب ردیاب در شناورهای صیادی خوزستان به تعویق افتاد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

غلامرضا دهقانی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: تا بررسی وضعیت شناور‌ها و صیادان منطقه، از سوی کارشناسان ستاد مرکزی قاچاق کالا اجرای این مصوبه به تأخیر افتاده است.

وی اظهار داشت: شناور‌های صیادی شرایط نصب این سامانه را ندارند، چرا‌که تعداد صیدگاه‌های خوزستان نسبت به استان‌های ساحلی همجوار کمتر است و صیادان خوزستانی به دلیل داشتن صیدگاه‌های مشترک با عراق تحت فشار هستند.

دهقانی افزود: هزینۀ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی نصب این سامانه خودکار از عهدۀ صیادان این منطقه خارج است و صیادان توان خرید آن را ندارد.

چندی پیش صیادان آبادان و اروندکناری در تجمعی نسبت به مصوبه جدید سازمان بنادر و دریانوردی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، یعنی نصب ردیاب در شناورهایشان اعتراض کرده بودند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در پیگیری و چرایی این مصوبه گفت: سازمان‌های بالادستی از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا مصوبۀ نصب سامانه شناسایی خودکار شناور‌ها را تصویب کردند و این ردیاب در شناور‌های تجاری هم نصب است.

نوراالله اسعدی تاکید کرد در صورت نصب نکردن این سامانه، صیادان خوزستانی در بهره مندی از “کمیسیون تُن ماهیان هندوستان” با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.

معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی از طریق صید و صیادی تامین می‌شود. حدود سه هزار فروند شناور و قایق صیادی در ناوگان صید و صیادی استان فعال هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نخستین دستگاه ماهی‌یاب در کنارک سیستان و بلوچستان نصب شد

س بهمن 21 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مهرداد جهاندیده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم‌اینک نحوه صید ماهی‌ها در کنارک و چابهار به روش سنتی و با قایق‌های بدون یخچال انجام می‌شود اظهارداشت: در سفر سال گذشته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به […]

همچنین بخوانید: