هشدار بیمکو نسبت به غیرفعال بودن سامانه شناسایی خودکار کشتی‌ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه

هشدار بیمکو نسبت به غیرفعال بودن سامانه شناسایی خودکار کشتی‌ها

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، مؤسسه بیمکو هشدار داد از آنجایی‌که سامانۀ شناسایی خودکار کشتی‌ها یا AIS اطلاعات مربوط به هویت و موقعیت کشتی را منتقل می‌کند به همین جهت به دلایل امنیتی و ایمنی، براساس قوانین سازمان  بین‌المللی دریانوردی و دستوالعمل‌های مربوط به سولاس نباید خاموش باشد.

بر‌اساس این گزارش مؤسسه بیمکو اعلام کرده باید بند غیر‌فعال نبودن سامانۀ شناسایی خود‌کار کشتی در مسیر حرکت، در قرارداد‌ها لحاظ شود در غیر این صورت مغایر با قوانین و دستورالعمل ها‌ی سولاس شناخته شده و قرارداد در معرض فسخ قرار می‌گیرد. در صورت عدم رعایت این بند برخورد قانونی با مدیران خطوط کشتیرانی صورت می‌گیرد.

در ادامۀ گزارش بیمکو آمده است براساس  بند مربوط به AIS هیچ دلیلی برای خاموش بودن سامانۀ خودکار در کشتی‌ها وجود ندارد و این بند در ماه می ۲۰۲۰ تصویب شده و در دستور کار کشتی‌ها قرار گرفته است.

شایان ذکر است سیستم شناسایی خودکار کشتی  یا AIS یک سیستم ردیابی خودکار است که توسط سرویس‌های ترافیک کشتی VTS هدایت شده و اطلاعات مربوط به AIS  را رادار دریایی تکمیل می‌کند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۳۴ پروژه بندی در ۴ استان آماده افتتاح هستند

چ بهمن 22 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، این پروژه ها که قرار است از منابع داخلی و بخش خصوصی تامین و اجرایی شود، براساس برآورد انجام گرفته به صورت مستقیم برای یک هزار و ۶۷۵ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد. همچنین در این پروژه‌ها هزینه‌ها به صورت ریالی و ارزی انجام […]

همچنین بخوانید: