بیانیه هیئت مدیره منتخب مجمع سال ۱۳۹۵ انجمن مهندسی دریایی ایران پیرامون انتخابات این انجمن

1

هیئت مدیره منتخب مجمع ۹۵ انجمن مهندسی دریایی ایران پیرامون انتخابات این انجمن بیانیه‌ای صادر کرد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه هیئت مدیره منتخب مجمع ۹۵ انجمن مهندسی دریایی ایران

لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

بیانیه هیئت مدیره منتخب سال ۱۳۹۵

انجمن مهندسی دریایی ایران

(بیانیه یکم – ۱۱/۱۸/ ۱۳۹۹)

اعضای محترم جامعۀ دریایی ایران و ملّت عزیز ایران

رخدادهای پس از مجمع عمومی سال ۱۳۹۵ انجمن مهندسی دریایی ایران بدون شک تاریک‏ترین دوران انجمن‏های علمی ایران را رقم زد. منتخبین جامعۀ دریایی در این پنج سال تمام تلاش خود را در راستای صیانت از جایگاه انجمن و حقوق اعضای آن داشته‌اند و هر لحظه از این پنج سال روایتی است غم‌انگیز ولی پرتلاطم از فسادی که تکبر، ریا، دروغ، طمع وانحصارگرایی برخی و بی‌تفاوتی و انفعال برخی دیگر در جامعه ایجاد می‌نماید. آنچه در این چند سال بر انجمن مهندسی دریایی ایران گذشت، به مرور برای جامعه علمی کشور که صاحبان اصلی سازمان‏‌های عام‏‌المنفعه هستند، روایت خواهد شد.

اما آنچه امروز در حال رخداد است مجال روایت‌گویی را نمی‌‏دهد. بدعتی فراتر از پلیدی‏‌های رخ داده تا کنون در حال وقوع است و اقدامی فراتر از آنچه تا کنون را می‏‌طلبد؛ چراکه پس از حدود ۵ سال وارد شدن ضربات سنگین به ساختارهای شکنندۀ مردم نهاد کشور، مجمع عمومی برای انتخاب هیئت مدیره توسط کسانی در جریان است که در این سالیان به قوانین، آراء مجمع و احکام وزارت علوم‌ اعتنایی نکرده‌اند. در این راستا لازم است موارد زیر به اطلاع شما عزیزان برسد:

۱- انتخابات بصورت مکاتبه‌ای، بدون اعلان عمومی و تنها با ارسال دعوت‌نامه برای عده‌ای خاص هم‏اکنون درحال انجام است.

۲- مجمع عمومی بدون دعوت از بسیاری از اعضای انجمن و با وجود اعتراض آن‌ها، بدون دعوت از بازرسین انجمن، چه سابق و چه منتخب و با وجود اعتراض آن‌ها، بدون دعوت از اعضای هیئت مدیره منتخب، حتی بدون دعوت از برخی اعضای هیئت مدیره سابق و با وجود اعتراض آن‌ها، با کاندیداتوری برخی از افرادی که درچند سال اخیر نقش کلیدی در عدم استقرار هیئت مدیرۀ منتخب مجمع داشته‏‌اند در حال اجرا است. اعتراضات متعدد اعضای انجمن، منتخبین ۱۳۹۵، بازرس هیئت مدیرۀ سابق و بازرس هیئت مدیرۀ منتخب و بخشی از اعضای هیئت مدیرۀ سابق نزد وزیر علوم، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و کمیسیون انجمن‌‏های علمی تاکنون بی‌‏نتیجه مانده است.

۳- میزان انحراف از قوانین حاکم بر مجامع غیرقابل وصف است.

۴- کمیسیون انجمن‌های علمی ایران در وزارت علوم، ناظر بر انجمن‌های علمی است و می‌بایست به تخلّفات انجمن و مجامع آن‏ رسیدگی کند، لیکن علیرغم صدور نامۀ منع فعالیت موازی برای رییس قبلی انجمن، این کمیسیون مجوز برگزاری انتخابات را به رئیس هیئت مدیرۀ سابق داده‌است و در راستای برگزاری چنین مجمعی تلاش می‌کند!

۵- فهرست تمامی اعضای انجمن توسط هیئت مدیرۀ منتخب به کمیسیون ارسال شده است اما با فرایندهای دوگانه و فراقانونی هنوز دعوت از بخش عمده‌ای از این فهرست در هاله‌ای از ابهام است. 

۶- با مشاهده رفتارهای دوگانه وزارت علوم و چراغ سبز به رییس هیئت مدیره سابق پس از پنج سال (علیرغم تاییدات مکرر و رسمی هیئت مدیره منتخب)، بازرس هیئت مدیره سابق انجمن به منظور تشریح مشکلات سال‌های اخیر برای اعضای جامعه دریایی و تصمیم‌گیری صحیح در مجمع عمومی، وفق اساسنامه و مقررات، درخواست رسمی برگزاری مجمع عمومی را به وزارت علوم ارسال نمود ولی این درخواست بدون دلیل موجه، رسماً توسط کمیسیون انجمن‌ها رد شده است، همچنین سابقاً درخواست هیئت مدیره منتخب نیز دراین خصوص رد شده بود!

بنابراین:

با فرایندهای فعلی حاکم، نه تنهاانجمن مهندسی دریایی ایران،بلکه هر انجمنی، توسط هرکس که اندک قدرتی داشته باشد تصاحب خواهد شد.

در صورتی‌که این فرایند ادامه یابد، نه تنها ماهیت انجمن‏‌های علمی، بلکه ماهیت و نقش کمیسیون انجمن‏های علمی به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد انجمن‌ها زیر سوال خواهد بود و این سوال در ذهن فعالین این تشکل‌ها مطرح خواهد شد که آیا انجمن‏ها سازمان های عام‏المنفعه و اجتماعی هستند یا شرکت‌های خصوصی؟

امروز لازم است به وزارت علوم تحقیقات و فناوری یادآوری شود برای خدمت به جامعه و اجرای قانون ایجاد شده است؛ 

امروز لازم است یادآوری شود که قوانین حاکم بر انجمن‏های علمی برای صیانت از حقوق مردم نگارش شده‏اند نه برای سوءاستفاده افرادی خاص، علیه حقوق مردم.

امروز لازم است یادآوری کنیم سازمان‌های مردم نهاد مهم‌ترین رکن مردم‌سالاری و کنشگری تخصّصی در جامعه هستند و این‌گونه ساختارشکنی‌ها ضمن اینکه عمق بی‌اعتنایی ساختارهای پشت‌پرده را به قوانین، حقوق شهروندی و اصول مردم‌سالاری آشکار می‌سازد، ریشه امید به اصلاح را در فرهیختگان جامعه از بین خواهد برد.  

در این راستا، متن کوتاهی خطاب به وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری تهیه شده است و از جامعۀ علمی کشور دعوت می‏گردد با امضای این نامۀ مختصر در لینک زیر، از انحطاط انجمن‏های علمی کشور جلوگیری نمایند.

لینک ۱ –  امضای نامۀ جامعۀ علمی کشور به وزیر علوم تحقیقات و فناوری با موضوع حفظ ماهیت مردمی انجمن‏های علمی

همچنین اگر عضو انجمن مهندسی دریایی ایران هستید و به مجمع مذکور دعوت نشده‌اید، با امضای لینک زیر اعتراض خود را به وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام نموده و در راستای احقاق حقوق خود اقدام فرمایید.

لینک ۲ –  امضای نامۀ اعضای انجمن مهندسی دریایی ایران به وزیر علوم تحقیقات و فناوری

و من الله التوفیق

هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران

منتخب ۱۳۹۵

در صورت باز نشدن لینک فوق می توانید با قرار دادن لینکهای زیر در مرورگر خود، به صفحه امضا دست یابید:

لینک ۱ – https://forms.gle/HcxyJDDnT۱h۶MCjv۶

لینک ۲ – https://forms.gle/R۶xuKfvXHXtL۷JZbA

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

یک دیدگاه برای “بیانیه هیئت مدیره منتخب مجمع سال ۱۳۹۵ انجمن مهندسی دریایی ایران پیرامون انتخابات این انجمن

  1. سلام
    فساد، تکبر، ریا، دروغ، طمع را که این هیات مدیره مدعی داشتند.
    مثلا دادن حساب شخصی برای واریز پول فساد نیست؟
    مصاحبه های توهین آمیز و دروغ گویی توسط این هیات مدیره که صلاحیت نداشتند انجام شد.
    هیات مدیره قبلی حتی یکبار هم پول مردم را در حساب خود نریختند و مصاحبه و توهین نکردند.
    هم اکنون این مجمع زیر نظر وزارت علوم و قانونی برگزار شده است.
    تلاشهای آخر برای ایجاد تنش در تشویش جامعه دریایی با صدور این بیانیه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه اندازی خط مسافری در مسیرهای لنگه به کیش و بالعکس

ش بهمن 18 , 1399
زمان مطالعه: 4 دقیقه  به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، به مناسبت ایام دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خط مسافری در مسیر‌های بندر لنگه به کیش و همچنین کیش به بندر چارک و بالعکس توسط شناور تندرو نگین کشتیرانی والفجر راه اندازی شد.  گفتنی است […]

همچنین بخوانید: