ایران اسلامی در کانون قدرت آفرین جهان قرار دارد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، امیر دریادار حسین خانزادی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم محفل انس با قرآن بر روی عرشه ناو بندر مکران در بندرعباس بیان داشت: امروز دوازدهم بهمن ماه یاداور بازگشت شکوهمندانه و اقتدار آفرین امام راحل بعد از ۱۴ سال تبعید به ایران اسلامی است. امروز روز تبلور اسلام، قرآن در جغرافیایست که برای منطقه و جهان ارزش بسیار زیادی دارد.

وی عنوان کرد: از لحظه‌ای که این جغرافیا از دست استکبار خارج شد و ظرفیت‌ها و ارزش‌های آن در راه اسلام قرار گرفت، سیل دشمنی‌ها با ما آغاز شده است. اگر به جغرافیای جهان نگاه بیندازیم خواهیم دید در جهان هیچ جغرافیایی با ارزش تر و با اهمیت تر از جغرافیای ایران اسلامی وجود ندارد.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، ایران اسلامی در کانون ظرفیت‌های بسیار بزرگی قرار گرفته که برای هر قدرتی که در این جغرافیا قرار بگیرد اقتدار آفرین است. ظرفیت اعظیم گذرگاهی، انرژی، دسترسی، دریاهای ارزشمندی که در این منطقه وجود دارد نشان می‌دهد ایران اسلامی در مرکز کانون قدرت آفرین جهان قرار دارد.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه زمانیکه به جغرافیای جهان نگاه می‌اندازیم ایران در مرکز این جغرافیا قرار گرفته است، اضافه کرد: منطقه خاورمیانه برخوردار از تمامی ظرفیت‌های است که اگر قدرت حقی در آن مستقر شود حتماً تاثیرگذاری جهانی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: زمانیکه انسان به سلسله حرکت اسلام در طول تاریخ نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم وعده حق الهی امروز در جغرافیای ایران اسلامی در حال شکل گیری است. انقلاب اسلامی که ۴۲ سال پیش در این جغرافیا ظهور پیدا کرد در نهاد خود ظرفیت‌های عظیمی داشت.

به گفته امیردریادار خانزادی، آنهایی که این ظرفیت بزرگ جغرافیایی را از دست داده اند و جای پای استکباری خود را از دست داده اند از همان روز اول متوجه شده اند که چه اتفاق بزرگی در این منطقه در حال شکل گرفتن است و اگاه هستند که این حرکت بزرگ و امیدآفرین، ظرفیت بزرگ جهانی دارد و امروز شاهد نشانه‌ها و زبانه‌های امتداد این حرکت امیدآفرین به جغرافیاهای مختلف جهان هستیم.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های که امروز توانسته با وجود بیش از ۴۰ سال دشمنی‌ها، تحریم‌ها و فشارهای همه جانبه به ایران اسلامی و ملت وارد شود و همچنان انقلاب سرپا بماند پیروی از ولایت فقیه است. ولایت پذیری یکی از برجسته‌ترین ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است که این انقلاب را از تمامی انقلاب‌های جهان متمایز می‌کند.. نقطه امیدآفرین، وحدت بخش و بصیرت زایی است که توانایی هدایت این حرکت عظیم برای رسیدن به سر مقصد مقصود را دارد.

این فرمانده ارشد نظامی با تاکید بر اینکه ظرفیت ولایت پذیری به چشمه نورانی قرآن کریم و آموزه‌های دینی و اسلامی متصل است. اظهار داشت: قرآن کریم موجب رشد و توسعه انقلاب اسلامی شده است. قرآن کریم به تنهایی همه ظرفیت‌ها و آموزه‌های لازم را دارد. ظرفیت‌هایی که تنها نه برای این جغرافیا بلکه برای این حرکت عظیم هدایت بخش و برای رسیدن به سعادت و آرمان‌های انقلاب می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آموزه شهادت یکی از ظرفیت‌های بالقوه در انقلاب اسلامی است. در نمازهای یومیه از خداوند رستگاری و راه راست را خواستاریم. در مسیر تحقق و استقرار اسلام در دنیا وقتی حرکت بشارت آفرین متعددی را نگاه می‌کنیم در سرلوحه آنها موضوع شهادت با حرکت امام حسین (ع) در کربلا تجلی پیدا می‌کند. اگر به دنبال صراط المستقیم هستیم خط سرخ شهادت بزرگترین آموزه‌ای است که ما را به آن سو هدایت می‌کند. اینها ظرفیت‌های بزرگ و عظیمی است که انقلاب اسلامی در درون خود دارد.

دریادار خانزادی تاکید کرد: دشمنان انقلاب نتوانسته اند این حرکت عظیم و الهام بخش انقلاب را متوقف کنند نه تنها موفق نشده اند بلکه امروز می‌بینیم در جغرافیای استکبار جهانی نشانه‌های فروپاشی هیمنه دروغین آنها پیدا است. در ماههای اخیر شاهد این فروپاشی بودیم.

وی اضافه کرد: انقلابی که کانون آن در ایران اسلامی شکل گرفته و تبلور پیدا کرده است در گام‌های خود حرکت‌های موثری را آغاز کرد. گام اول گام تثبیت بود و در کنار خودش ساخت درونی و انباشت ظرفیت‌ها را دنبال کرد. امروز در گام دوم انقلاب با همه ظرفیت‌های تولید شده گام تمدن سازی و الهام بخشی جهانی با قدرت در حال پیش روی است. گام هدایت همه جانبه جبهه انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها شکل گرفته است. این ظرفیت‌های عظیمی است که به برکت انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در آینده بسیار نزدیک مرجعیت عظیمی از این کانون وحدت آفرین در دنیا شکل خواهد گرفت. امروز می بی نم اقتداری که در عرصه‌های مختلف همچون عرصه‌های بهداشتی، علمی، فرهنگی و نظامی وجود دارد تبلوری در ایران ایجاد کرده است که برای همه ملت‌های جهان الهام بخش و آموزنده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقش پررنگ بندر امام در امنیت غذایی کشور

ی بهمن 12 , 1399
محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر امام نقش پررنگ در امنیت غذایی کشور دارد.
محمد راستاد در کنار اسحاق جهانگیری

همچنین بخوانید: