روتردام به اولین بندر سبز هیدروژنی تبدیل می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

روتردام به اولین بندر سبز هیدروژنی تبدیل می‌شود

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، بندر روتردام با مشارکت یک شرکت تولید انرژی آلمانی به نام Uniper مطالعات امکان‌سنجی گسترده‌ای را با اختصاص یک محوطه بزرگ جهت احداث کارخانه تشکیل داده است و تصمیم دارد که به رهبر تجارت جهانی هیدروژن سبز تبدیل شود.

“آلارد کاستلاین” مدیر‌عامل بندر روتردام در این زمینه گفت: تولید هیدروژن سبز از طریق الکترولیز انرژی‌های تجدید‌پذیر و همچنین استفاده از هیدروژن و اکسیژن صورت خواهد گرفت که در کنار آن از مزارع بادی دریایی نیز در سایت هیدروژن سبز استفاده خواهد شد.

وی یاد‌آور شد: در مرحله اول ساخت یک نیروگاه هیدروژنی ۱۰۰ مگاوات تا سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده که به مرور زمان  به ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

به گفتۀ وی برای مشارکت در ساخت این کارخانه شرکت شل، میتسوبیشی، شرکت انرژی Vattenfall سوئد و شرکت بلژیکی Wärme Hamburg اعلام آمادگی کرده‌اند تا بعد از روتردام بندر هامبورگ را به مرکز سوخت هیدروژن سبز تبدیل کنیم که بررسی در این باره ادامه دارد.

“Andreas Schierenbeck” مدیر عامل شرکت Uniper نیز گفت: مکان مناسبی برای احداث کارخانه در نظر گرفته شده که پس از اتمام مطالعات در تابستان سال ۲۰۲۱ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: بندر روتردام قابلیت تبدیل شدن به مرکز هیدروژن سبز را دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استاندار: چشم‌انداز طرح تولید ماهی در قفس بوشهر ۶۰ هزار تن است

ی بهمن 26 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست مشترک کارگروه‌های اشتغال و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: همچنین تحقق پرورش و تولید چهار هزار تن ماهی در قفس در این استان نیز برای سال آینده پیش‌بینی شده‌است. وی با اشاره به اینکه هر چه […]

همچنین بخوانید: