بهره‌گیری از صنایع دریایی بنادر شمالی کشور راهبرد کشتیرانی دریای خزر

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهره‌گیری از صنایع دریایی بنادر شمالی کشور راهبرد کشتیرانی دریای خزر

به گزارش مرین‌پرس، کاپیتان داوود تفتی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر  صبح امروز در نشست مشترک با مدیر کارخانجات کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر نداجا و مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در محل صنایع کشتی‌سازی هفتم آذر با تأکید بر بهره‌گیری از صنایع دریایی بنادر شمالی کشور، اظهار کرد: صنایع دریایی راهبرد کشتیرانی دریای خزر در تعمیرات سفری و ادواری کشتی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود صنایع کشتی‌سازی بومی در نگهداری از ناوگان کشتیرانی دریای خزر است.

وی با بیان اینکه کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر نداجا بخشی از راهبرد کشتیرانی دریای خزر جهت بهره‌گیری از صنایع دریایی بنادر شمالی کشور است، افزود: شرکت کشتیرانی دریای خزر در جهت حمایت از کسب‌وکار و توسعه فضای اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های فنی و تخصصی بومی علی‌الخصوص در سواحل دریای خزر تلاش دارد تا بخشی از تعمیرات سفری و ادواری کشتی‌های خود را توسط صنایع دریایی بنادر شمالی کشور نگهداری و بازسازی کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با تأکید بر اینکه کشتی‌سازی شهید تمجیدی و هفتم آذر از ظرفیت‌های خوب گیلان در حوزه ساخت و بازسازی ناوگان کشتیرانی است، گفت: ظرفیت پهلوگیری کشتی در حوضچه این دو کشتی‌سازی‌ها تا هفت هزار تن بوده اما برای سرویس‌های ناوگان حمل‌ونقل دریایی نیازمند حوضچه با آبخور بیشتری است.

تفتی با بیان اینکه با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان عملیات لایروبی حوضچه برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری آغاز می‌شود، تصریح کرد: کشتیرانی دریای خزر برای این منظور باهدف توسعه اشتغال و ایجاد فضای کار برای جوانان و متخصصین بومی و محلی استان علی‌الخصوص جوانان انزلی این اقدام را در دستور کار قرارداد که با این هدف بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی هم در جهت بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد فضای کار برای جوانان استفاده کنیم.

وی از وجود ۲۳ فروند کشتی با ظرفیت بالغ‌ بر ۹۵ هزار تن خبر داد و گفت: چهار فروند کشتی جدید به جهت چارتر شدن ظرفیت خدمات‌دهی این شرکت برای فعالان اقتصادی و تجار افزوده‌ شده که ظرفیت  آن را تا ۱۱۵ هزار تن در دریای خزر افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر از افزایش صادرات در گیلان خبر داد و افزود: خوشبختانه در بحث صادرات در سال جاری از بنادر گیلان ازجمله انزلی و آستارا نسبت به مدت مشابه با رشد ۶۰ درصدی روبه‌رو بودیم که این عملکرد توسط کشتی‌های تجاری کشتیرانی دریای خزر صورت گرفته است.

تفتی با اذعان به اینکه اتفاق جدیدی در حوزه خزر برای نخستین بار انجام شد و آن اینکه به‌طور منظم هر هفته ۸۰ دستگاه کانتینر یخچالی به اکتائو در قزاقستان حمل می‌شود، گفت: بندر اکتائو قزاقستان و بنادر آستاراخان به‌ویژه بندر سالیانکا در روسیه از بنادر هدف تجاری ما است.

وی به مذاکره با طرف خارجی ترک در زمینهٔ ترانزیت کالا هم اشاره کرد و افزود: قرار شد برای کالاهای ترکی که با چین مراودات تجاری دارند از ظرفیت بنادر گیلان و حتی همه بنادر خزر در شمال ایران این ترانزیت توسط کشتیرانی دریای خزر انجام شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر به لزوم افزایش ظرفیت در زیرساخت‌ها در انزلی اشاره کرد و افزود: تقویت حمل‌ونقل کانتینری در بنادر گیلان یک پتانسیل مهم برای توسعه شبکه تجارت دریایی است.

تفتی با اشاره به ایجاد محدودیت‌های کشورهای ترکمنستان و آذربایجان برای کامیون‌داران، بیان کرد: موضوع حمل‌ونقل کانتینری دریایی قوت گرفته و شرکت کشتیرانی دریای خزر هم با اولویت قرار دادن منافع ملی در جنگ اقتصادی به‌عنوان یک پدافند غیرعامل بتواند باکیفیت بالا، ایمنی بیشتر و قیمت تمام‌شده کمتر حمل‌ونقل دریایی در خزر را برای صاحبان کالا و فعالان اقتصادی فراهم کند.

حمیدرضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در این نشست به توصیه‌های لازم جهت ایمنی و اخذ مجوزهای لازم توسط کارخانجات کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر تأکید کرد و گفت: تمام تلاش اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان حمایت از صنایع بومی و محلی و ایجاد خدمات بیشتر به صاحبان کالا است و لذا به همین منظور با رویکردی که شرکت کشتیرانی دریای خزر به‌عنوان قطب کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خزر دارد، این حمایت از بنادر و دریانوردی گیلان نیز صورت خواهد گرفت.

ناخدا یکم کاووس سرکاری، مدیر کارخانجات کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر نداجا هم برای انجام تعمیرات ناوگان خزر در این مجموعه به تعهدات این شرکت و نیز توسعه زیرساخت‌ها ازجمله انجام لایروبی برای پهلوگیری کشتی‌ها با آبخور بیشتر اشاره کرد و گفت: طراحی و ساخت انواع شناورهای تجاری، تفریحی و خدمات رسان، اسکراپ انواع شناورها در سواحل شمال و جنوب کشور با اخذ مجوزهای مربوط از سازمان بنادر و سایر سازمان های حاکمیتی و نظارتی و تأمین تجهیزات از ظرفیت‌های این مجموعه کشتی‌سازی است.

وی همچنین از نگاه حمایتی مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر و مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان قدردانی کرد و گفت: قطعاً کشتیرانی دریای خزر با آگاهی از ظرفیت‌های بومی به توسعه فضای کسب‌وکار و اشتغال نگاه دلسوزانه‌ای داشته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سفر نمایندگان دفاتر گردشگری عراق به منطقه آزاد اروند

ی بهمن 26 , 1399
زمان مطالعه: 4 دقیقه   به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، سعید طمیمیان معاون گردشگری منطقه آزاد اروند با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند در دو شهر بندری آبادان و خرمشهر در بخش سلامت گفت: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانیم ارائه دهنده خدمات بهداشتی و سلامت برای شهروندان جنوب عراق باشیم. […]

همچنین بخوانید: