آموزش همگانی بقا در دریا برنامه اداره بندر گناوه است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

داوود بهادری روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: دریانوردان شناورهای سنتی به‌دلیل نوع و پیشینه تحصیلی و آموزشی، در اجرای آموزش همگانی بقا در دریا مورد توجه و در برنامه‌ریزی قرار گرفته‌اند.

وی اظهارکرد: با توجه به بازرسی افسران کنترل و بازرسی شناورها و نتایج یافته‌های بررسی شده سوانح دریایی بوقوع پیوسته، نارسایی‌هایی در زمینه مهارت استفاده از تجهیزات بقا بویژه به آب‌اندازی “لایف رفت” (قایق نجات بادشونده)  وجود دارد که در این ارتباط یک دوره فراگیری آموزشی همگانی این وسیله مهم برای دریانوردان این شهرستان برگزار شد.

‌رئیس اداره بندرو دریانوردی گناوه گفت: با توجه به تعداد تقریبی ۶۰۰ شناور سنتی در بندر گناوه، دوره آموزش عملی به آب انداختن لایف رفت به میزبانی اداره بندر و دریانوردی گناوه و با مشارکت اداره امور دریانوردان، شرکت‌های آموزش دریانوردی تاج دریا و دریا پیمای گناوه و شرکت ایسکو در اسکله مسافری گناوه با حضور ۶۰ دریانورد برگزار شد.

بهادری ادامه داد: در زمینه کنترل و کاهش صدمات، علاوه بر آموزش، ارتقای مهارت دریانوردان از طریق برگزاری دوره‌های مهارتی یا هرگونه تمرین، باعث می‌شود تا دریانوردان به نحو بهینه از دانش خود سود جسته و قادر باشند شرایط اضطرار را به نحو موثرتری مدیریت و کنترل کنند. 

وی با بیان اینکه صنعت دریانوردی بدلیل وقوع حوادث و سوانح متعدد، جزو مشاغل بسیار خطرناک محسوب می‌­شود، افزود:  خسارات گسترده جانی، مالی و محیط­ زیستی متاثر از سوانح در صنعت کشتیرانی، باعث شده  تا مقوله چگونگی کنترل و مدیریت سوانح دریایی به‌عنوان چالشی مهم در این صنعت مورد توجه فراوان قرار گیرد.
رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه گفت: به رغم تلاش‌­های مستمر و گسترده، همچنان سوانح دریایی متعددی در مناطق دریایی ایران بوقوع می‌­پیوندد که باعث تلفات جانی و صدمات مالی به اقتصاد محلی و ملی می­‌شود و  بر اساس آمار موجود، بیشتر این سوانح مربوط به شناورهای سنتی و غیر کنوانسیونی است.

وی یادآورشد: “لایف رفت ” یکی از اصلی ترین وسایل نجات روی شناورها است که با توجه به نوع کشتی از ظرفیت ۱۰ نفره تا ۴۵ نفره برخوردار و تعداد آن نیز بسته به نوع شناور دارد.

بهادری بیان کرد: این قایق‌ها در مواقع اضطراری و زمانی که شناور دچار غرق شدگی شود استفاده خواهد شد و در داخل آن همه وسایل مورد نیاز دریانورد اعم از غذایی و ایمنی پیش بینی شده‌است.

شهرستان ساحلی گناوه با دارابودن ۱۵۰ کیلومتر نوار مرزی دریایی در شمال استان بوشهر قرار دارد و شغل عمده مردم آن به دریانوردی وابسته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیریت زنجیره تأمین، حلقه گمشده بندر چابهار/انتظارات برآورده نشد

س دی 23 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه روزبه مختاری در گفت وگو با خبرنگار مرین‌پرس درباره توسعه بندر چابهار از منظر بخش خصوصی و اهمیت حمل و نقل ریلی در توسعه ترانزیت و حمل و نقل کشور، با تاکید بر اینکه چابهار با سرمایه گذاری مشترک ایران، هند و افغانستان تشکیل شده، رقابت […]

همچنین بخوانید: