۳۴ پروژه بندری در ۴ استان آماده افتتاح هستند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، این پروژه ها که قرار است از منابع داخلی و بخش خصوصی تامین و اجرایی شود، براساس برآورد انجام گرفته به صورت مستقیم برای یک هزار و ۶۷۵ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

همچنین در این پروژه‌ها هزینه‌ها به صورت ریالی و ارزی انجام گرفته است و در مجموع ریالی چهار هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال و در بخش ارزی ۲۶.۹ میلیون یورو اعتبار هزینه و اعلام شده است.  نرخ روز معادل ریالی اعتبار هزینه شده در این پروژه ها ۱۱۷۰۰ میلیارد ریال است.

بیشترین برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان با ۲۳ برنامه است و بعد از آن استان بوشهر پنج پروژه، سیستان و بلوچستان و مازندران هرکدام با سه پروژه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس این گزارش،  سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حمل و نقل دریایی کشور؛ مدیریت، توسعه و بهره‌برداری از زیرساخت‌های بندری و دریایی شامل اسکله‌های بازرگانی و تاسیسات بندری، سیاست­گذاری و نظارت بر ناوگان تجاری و نفتی و سنتی را عهده‌دار بوده و در تعاملی سازنده و پویا، کارآمدی سیستم حمل و نقل دریایی کشور را به ارمغان آورده است.

ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ میلیون تن در پیش از انقلاب، طی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی در حال عبور از ظرفیت ۲۵۰ میلیون تنی است و با اجرا چند پروژه توسعه‌ای به ۲۸۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انفجار بیروت، شش ماه بعد( تصویر)

چ بهمن 22 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش مرین‌پرس، عکس‌های گرفته شده با پهپاد وسعت تخریب در بندر بیروت لبنان را نشان می‌دهد، انفجاری که به کشته شدن دست‌کم ۲۰۰ نفر منجر شد. این حادثه پس از انفجار عظیم انبار نیترات آمونیوم در اسکله بیروت رخ داد که علاوه بر ۲۰۰ […]

همچنین بخوانید: