بسیاری از بنادر جهان از هوشمندسازی جامانده اند/ 80 درصد بنادر دنیا همچنان از فرآیندهای سنتی و دستی استفاده می کنند

زمان مطالعه: 1 دقیقه



از ۴ هزار و ۹۰۰ بندر در سراسر جهان، اکثر آنها هنوز از فناوری های دیجیتال حتی برای ابتدایی ترین عملیات های بندری استفاده نمی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اکزکتیو، در حالی که طرفداران هوشمندسازی بنادر پیش بینی می کردند روند هوشمندسازی در بنادر و زنجیره تامین  مزایای زیادی در پی داشته باشد، اما به نظر می رسد پیشرفت در این زمینه تنها به بزرگترین بنادر در دنیا محدود شده است. 

در حالی که فناوری های دیجیتال به عنوان ابزاری برای بهبود بهره وری، کاهش بروکراسی کاغذی و حتی تعامل مستقیم در عصر فعلی و با وجود شیوع ویروس کرونا معرفی شده اند، اکثر بنادر هنوز از فناوری های جدید برخوردار نیستند و شکاف دیجیتالی روز افزون خطرات جدیدی را برای حمل و نقل و زنجیره تامین ایجاد می کند.

بر اساس نتایج یک تحقیق علمی شرکت اینووزوان ( شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزاری به بنادر)، 80 درصد بنادر همچنان از فرآیندهای سنتی و دستی استفاده می کنند. فراتر از اینکه توانایی استفاده از فناوری های دیجیتالی مانند بارنامه دیجیتال در این بنادر وجود ندارد؛ بنادر به نرم افزارهای صفحات گسترده یا حتی استفاده از وایت بورد برای مدیریت خدمات مهم دریایی مانند یدک کش و پایلوت متکی هستند.

شکاف دیجیتال زمانی پررنگ تر خود را نشان می دهد که بنادر بسیار بزرگ و ردیف اول توانایی مالی برای تحقق دیجیتالی شدن و هوشمندسازی را دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت و به آب اندازی اولین بویه موج نگار تولید کشور در بندر چابهار

د بهمن 27 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: یک دستگاه بویه موج نگار در آب های استحفاظی بندر چابهار به آب اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. به گزارش مرین‌پرس، عباس آذرپیکان در گفت و گو با خبرنگار مهر، […]

همچنین بخوانید: